Facebook увеличава усилията си да привлече създателите на съдържание от YouTube, пише Fortune.
Социалната мрежа обяви, че пуска ново мобилно приложение Facebook Creator, което предлага ексклузивни инструменти за създаване и промотиране на видео стрийминг. Освен това Facebook е създала нова секция в десктоп версията на уебсайта си, носеща името Facebook for Creators, където създателите на видеа могат да получат съвети как да подобрят уменията си в правенето на видео и да достигат по-лесно до зрителите, като използват функциите на социалната мрежа.
Мобилното приложение, което дебютира на 16 ноември на iOS, а през следващите месеци ще стане достъпно за Android, позволява на потребителите да добавят интро и финал на видеата, които излъчват през Facebook Live, както и рамки и стикери.
Създателите на съдържание ще могат да използват и отделна секция, за да отговарят на коментари под техните видеа в системата от услуги на Facebook, включително в едноименното приложение, в Instagram и Messenger. Приложението предлага и анализи за видеа и страници, които дават възможност на потребителите да следят как последователите им гледат тяхното съдържание.
Facebook подсказа за новото приложение още през юни. Компанията се опитва да продължи да изгражда своите услуги за дигитално видео. Тя пусна своята телевизионна стрийминг услуга Watch тази година и се твърди, че планира да инвестира до 1 млрд. долара годишно в оригинално съдържание. Последното ще бъде в опит да се конкурира по-добре на един пазар, на който вече оперират имена като Netflix и Amazon.