Американската социална мрежа за кратки съобщения Twitter е поискала RT да похарчи сериозна сума преди изборите в САЩ през 2016 г., като в замяна е предложила значителна част от рекламния си инвентар, свързан с изборите. Социалната медийна компания е предложила на руската държавна телевизионна мрежа до 15% дял от гласа ("SOV") от своята американска изборна реклама - или на най-високата стойност на всички реклами, които се изпълняват по тази тема - за 3 млн. долара.
По време на рекламния конкурс този дял на RT е бил едва 2% по данни към юни 2016 г. от мениджъри по продажбите на Twitter до членове на RT, които бяха разкрити от BuzzFeed. Разходите за 3 млн. долара биха увеличили дела на RT в предизборната реклама в Twitter седемкратно, но той все пак би останал под тези на CNN - 56% и FOX - 32%. RT е отказала офертата.
След като е отклонила рекламните предложения на RT по време на изборите през 2016 г., Twitter промени курса си през миналата седмица, когато заяви, че ще забрани акаунтите, собственост на мрежата, да рекламират на платформата. "Това решение се основава на ретроспективната работа, която извършихме около изборите в САЩ през 2016 г., и заключението на разузнавателната общност в САЩ, че и RT, и Спутник са се опитали да се намесят в изборите (в САЩ - бел. ред.) от името на руското правителство".
Докладът за разузнаването, който се споменава от Twitter, нарича RT "основното средство за международна пропаганда на Кремъл".
Както руското правителство, така и Wikileaks изиграха важна роля в президентските избори в САЩ през 2016 г. Wikileaks публикува извлечения от хакнати имейли на кандидата за президент на демократите Хилари Клинтън, националния комитет на демократите и от висшия съветник на Клинтън Джон Подеста. Подкрепяни от Русия хакери са заподозрени, че незаконно са получили и предали тези имейли. Специалният съветник Робърт Мюлер понастоящем разследва членовете на кампанията на Тръмп за възможни тайни споразумения с руското правителство по време на кампанията. А Агенцията за изследване на интернет, обвързана с Кремъл, се е опитала да повлияе на изборите чрез широко разпространена кампания в социалните медии.
Представители на технологичните компании Facebook, Twitter и Google се явиха пред американския Конгрес, за да дадат показания за разпространението на платени от Русия неверни или подвеждащи информации в техните платформи по време на президентските избори в САЩ миналата година.
Водещият адвокат на Facebook Колин Стреч призна пред подкомисия на правната комисия на Сената, че близо 126 милиона американци са били изложени на влиянието на пуснати от Русия публикации в социалната мрежа между януари 2015 и август 2017 г.
Google заяви, че свързаната с Кремъл Агенция за изследване на интернет е качила над 1100 видеоматериала в YouTube, а Twitter каза, че е открила повече от 2700 профила, свързани с тази организация. Технологичната компания заяви също така, че установената в Санкт Петербург агенция е използвала инструменти за автоматични съобщения, за да разпространява туитове в платформата, а по време на изборите в нея са се появили 131 хил. такива съобщения.
Социалните мрежи защитиха предприеманите от тях мерки за сигурност и обещаха, че ще положат повече усилия, за да спрат злоупотребата с техните платформи от чужди държави.
Представители на трите компании ще дадат също така показания пред комисиите по разузнаване на Камарата на представителите и на Сената във връзка с разследванията на Конгреса за руска намеса в американските избори.