Twitter надмина прогнозите за продажбите си и обяви, че е добавила повече месечно активни потребители, с което показа признаци на живот на социалната мрежа, която се бори да привлече нови хора в платформата си, както и нови рекламодатели. В резултат на новините акциите на компанията поеха нагоре, пише Bloomberg.
Twitter се бори с факта, че е възприемана като нишова медийна платформа, въпреки че се смята за любимия комуникационен инструмент на американския президент Доналд Тръмп.
Компанията отчете, че броят на месечно активните ѝ потребители е нараснал до 330 млн. души през третото тримесечие. Това е добър знак за инвеститорите, които гледат на това като на показател за дългосрочните перспективи пред социалната мрежа.
Броят на дневно активните потребители е скочил с 14 на сто, като това е четвъртото поредно тримесечие, в което растежът е двуцифрен, каза компанията в свое изявление.
Главният изпълнителен директор Джак Дорси насочи фокуса на Twitter към видеата и събитията на живо като начин да засили растежа на аудиторията. Социалната мрежа твърди, че ръстовете се дължат на промените, които са направили платформата по-лесна за използване, както и на подобрения маркетинг и на по-голямото внимание към глобалните събития.
“През това тримесечие отбелязахме прогрес в три ключови области на нашия бизнес: разширихме аудиторията си и ангажираността ѝ, напреднахме в завръщането си към растеж на приходите и постигнахме рекордна рентабилност”, посочва Дорси в изявлението.
Twitter отчете, че нетната ѝ печалба се е свила до 21,1 млн. долара, или 3 цента на акция, през тримесечието. Като се изключат някои разходи, печалбата е достигнала 10 цента на акция, в сравнение със средната оценка на анализаторите за 7 цента.
Приходите са се свили с 4,3 на сто до 589,6 млн. долара. Анализаторите очакваха 587,5 млн. долара, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Twitter твърди, че по-високите приходи от продажби от очакваното са благодарение на видео реклама и платформите за лицензиране на данни.
Продажбите в САЩ, най-важния рекламен пазар на Twitter, са спаднали с 11% спрямо същия период на миналата година. Компанията успява да привлече само малък дял от дигиталния рекламен пазар, който е доминиран от Google и Facebook. Ръстът на общите приходи е задвижван от международните продажби, които са нараснали с 6 на сто спрямо предходната година.
Twitter направи прогноза за четвъртото тримесечие, като посочи, че коригираната печалба преди данъците, лихвите и амортизацията, ще бъде в диапазона 220-240 млн. долара. Анализаторите прогнозираха 200 млн. долара.
Книжата на компанията повишиха стойността си със 7,4% до 18,41 долара по време на ранната търговия, след като в сряда завършиха борсовата сесия на цена от 17,14 долара. От началото на годината цената на акциите е нараснала с 5,2%.