В отговор на доказателства, че нейни инструменти са позволили реклами да бъдат насочени към потребители, които са използвали расистки коментари или реч на омразата в своите профили, Facebook обяви в сряда, че ще промени начина, по който рекламите могат да бъдат таргетирани, пише The New York Times.
Фактът, че инструментите за насочване на рекламите могат да бъдат използвани по такъв начин, е "провал" за компанията, казва в свой официален постинг Шерил Сандберг, главен оперативен директор на Facebook. Тя добавя, че Facebook ще добави "по-човешки преглед и надзор" към своите автоматизирани системи, за да предотврати по-нататъшна злоупотреба.
Сандберг, която се занимаваше пряко с неотдавнашните проблеми, свързани с рекламата на социалната мрежа, заяви още, че компанията ще направи повече, за да гарантира, че обидно съдържание - включително това, което атакува хора за тяхната раса или религия, няма да може да се използва за насочване на реклами.
Известието се случва след материал на сайта ProPublica от миналата седмица, който разкри, че онлайн рекламните инструменти на Facebook са позволили на рекламодатели да се насочат към самоописани "антисемити" или хора, които са използвали термини като "как да изгорим евреите". Термините автоматично се появяват в рекламната система на Facebook, защото хората очевидно са ги попълнили под мястото за "образование" и "работодател" в своите профили.
„Омразата няма място във Facebook - и като евреин, като майка и като човешко същество знам какви щети могат да възникнат от омразата", пише Сандберг. „Фактът, че омразните термини дори са били предложени като опции, е напълно неподходящ и е провал от наша страна".
Сандберг заявява, че компанията „никога не е възнамерявала или очаквала тази функция да бъде използвана по този начин".
Facebook се превърна в една от най-ценните компании в света, като предлага на рекламодателите възможността бързо и лесно да насочват реклами към своите потребители въз основа на широк спектър от информация – от типа дом, в който живеят, до любимите им телевизионни предавания. Компанията обаче е изправена пред нова вълна от проверки за това как с тези инструменти може да бъде злоупотребено, особено след като през този месец тя разкри, че фалшиви акаунти, базирани в Русия, са закупили реклама за повече от 100 хил. долара по разделителни за обществото въпроси в рамките на кампанията за президентските избори в САЩ.
Сайтът също е критикуван, защото не е предвидил, че неговата технология може да бъде използвана по нечестен начин.
„Появата на тези обидни термини е смущаваща за Facebook и отразява тенденцията компаниите от Силициевата долина да се доверяват твърде много на алгоритмите и автоматизираните системи за управление на рекламата", казва Ари Папаро, главен изпълнителен директор на Beeswax, рекламно-технологичен стартъп от Ню Йорк. „Медийният бизнес е свързан с хора и влияние, така че има нужда от човешка модерация и контрол".
Това не е първият път, в който Facebook се изправя пред проблеми, произтичащи от липсата на човешки надзор. По-рано тази година след поредица от актове на насилие, които се появиха във видео излъчвания на живо, компанията заяви, че ще увеличи с 3 хил. души екипа от 4 500 служители, които преглеждат и премахват съдържание, което нарушава нейните общи правила.
Но това е първият път, в който Сандберг, която отговаря за цялата рекламна организация на Facebook, директно адресира публично проблемите на компанията с рекламите. Сандберг, ветеран от дигиталната рекламна индустрия, се радва на признание в Силициевата долина, като развиваше търговската дивизия на Google в ранните дни на търсачката. Тя се присъедини към Facebook през 2008 г. със задачата да направи същото за социалната мрежа.
Facebook се е сблъсквал и преди с щекотливи въпроси по отношение на расистки изказвания и нейните инструменти за насочване на реклами. През миналата есен ProPublica съобщи, че рекламодателите могат да използват тези инструменти, за да изключат определени етнически групи - или това, което социалната мрежа нарича "етнически афинитети" - от реклами за жилища и за работни места, е потенциално нарушение на Закона за жилищното настаняване от 1968 г. и Закона за гражданските права от 1964 г. Facebook, която актуализира термина на "мултикултурен афинитет", вече не позволява тази класификация да се използва за реклами за жилища, кредити или заетост.
Вижте още технологични новини в материала на Bloomberg TV Bulgara:
преди 7 години Шеръл е куул. На тази снимка все едно е оперна певица. отговор Сигнализирай за неуместен коментар