Twitter не успя да увеличи потребителите си на месечна база през второто тримесечие, в сравнение с първото тримесечие на фона на ожесточена конкуренция от страна на Facebook, Snap и бързоразвиващото се приложение за съобщения Snapchat, съобщава Ройтерс.
Акциите на социалната мрежа поевтиняват с над 9% по време на предварителната търговия малко преди 15 часа българско време. Приходите на компанията през второто тримесечие се понижават с 5% на годишна база до 574 млн. долара.
Twitter се опитва да увеличи приходите чрез стрийминг, но претърпя неуспех през април, когато загуби сделка за излъчване на мачовете на Националната футболна лига в САЩ. Twitter отново имаше възможност да наддава за тази сделка и плати 10 млн. долара. Amazon обаче се появи и даде 40 млн. долара.
Средните месечни активни потребители на Twitter са били 328 милиона през второто тримесечие, спрямо очакванията за 328,8 млн. души. Активните потребители месечно са ключов показател за ефективност на социалните мрежи, като обикновено се изчисляват на базата на влезлите и излезлите от профила си потребители в 30-дневен период.
Приходите от реклами се понижават с 8% до 489 млн. долара, като изпреварват прогнозата от 458,1 млн. долара.
Анализаторите очакват компанията да се върне към растеж на приходите, но предупреждават, че рекламодателите могат да потърсят платформи с по-добро насочване, достъп и мащаб.
Нетната загуба на компанията се увеличава до 116,5 млн. долара, или 16 цента на акция, през второто тримесечие, в сравнение със 107,2 млн. долара, или 15 цента на акция, година по-рано.