Трудно е да си представим, че социалните медии се превръщат в такава широка екосистема за по-малко от 10 години, коментира VisualCapitalist.
Невероятният растеж на тази вселена от социални медии може до голяма степен да бъде отдаден на успеха на Facebook, който наскоро отчете рекордните 2 млрд. активни потребители на глобалнo ниво. Разбира се, има и много други платформи, които са помогнали да се изгради тази основа – имена като YouTube, Messenger, WhatsApp, LinkedIn, Reddit, Twitter, Snapchat и Instagram създават мощна база, на която да се включат нови приложения и приставки.
Към настоящия момент предприемачите могат да използват тази основа, за да изградят нови клонове на мрежата от социални мрежи, които са както вълнуващи, така и разнообразни. Приложенията в тези ниши помагат да се улесни сътрудничеството на работното място, събитията на живо, запознанствата, работата в мрежа, потребителските оценки, маркетинга на базата на местоположението, стрийминга на живо, сесиите с въпроси и отговори към експерти и много други функции – а екосистемата продължава да се разширява и умножава всеки ден.
Всъщност версията на графиката най-долу е петият вариант, откакто концепцията бива представена за пръв път през 2008 г. А това е първият вариант на тази графика именно от същата година:
Освен че можем да си припомним грозните, стари лога на социалните медии, графиката е интересно завръщане в миналото. Тя ни помага да видим еволюциите на социалните медии и ни припомня, че новите попълнения в екосистемата могат да се превърнат в огромен успех.
През 2008 г., например, LinkedIn е вписана като „нишова мрежа“. В онзи момент, разбира се, е трудно да си представим, че LinkedIn ще има потребителска база от 500 млн. професионалисти и ще бъде продадена на Microsoft за 26,2 млрд. долара в едно от най-големите придобивания на компанията за всички времена.
Има и други носталгични примери в списъка. Днешната Ask.com е наследник на търсачката Ask Jeeves, създадена през 1996 г., а hi5 бе втората по големина социална мрежа в света през 2007 г. след MySpace.
(За по-голям вариант на графиките, кликнете върху тях.)
Други графики можете да видите тук