Седмици преди предсрочните избори във Великобритания Facebook започна рекламна кампания срещу фалшивите новини, съобщава Politico. С рекламни страници в едни от най-четените печатни издания в страната - The Telegraph, The Times, Metro и The Guardian, компанията предупреждава читателите за разпространението на фалшивите новини и съвети как да бъдат разпознати.
"Хората искат да получават точна информация от Facebook и това правим ние", коментира директорът, занимаващ се с публичните прояви на социалната медия Сеймън Милнър пред Financial Times.
Той пояснява, че рекламната кампания е част от желанието на Facebook да се бори с проблема с фалшивите новини.
От месеци на Запад се говори за опитите на руски хакери да повлияят на изборите в Европа. Подобна хипотеза изказа и германският канцлер Ангела Меркел по време на своето посещение в Сочи през миналата седмица.
Русия от своя страна отхвърля всички обвинения и заявява, че не се меси във вътрешнополитическия живот на другите страни.
Facebook може да бъде използвана като "скрито политическо оръжие", пише в коментар и ВВС. Мрежата има влияние в изборите във САЩ и в референдума за Brexit през 2016 година, обясняват анализатори пред британската обществена медия. В отговор на подобни обвинения Facebook вече е премахнал "десетки хиляди" фалшиви профили.