Тази седмица Facebook представи нови данни за първото си тримесечие за 2017 г. От тях стана ясно, че броят на месечно активните потребители се увеличава с около 17% на годишна база до 1,94 млрд. души в цял свят. Това прави Facebook лидер в социалните медии, а освен всичко друго най-близките конкуренти всъщност дори не могат да се състезават с компанията за трона, коментира Statista.
WhatsApp и Facebook Messenger се радват на около 1,2 млрд. потребители в цял свят, но в крайна сметка да не забравяме, че те също са собственост на Facebook.
Има обаче един конкурент, за който средностатистическият потребител в САЩ и други западни страни все още може да не е чувал. Както показва графиката, най-близкият реален конкурент на Facebook от гледна точка на месечно активните потребители е Tencent. Това е една от най-големите публично търгувани компании в Китай, а дъщерните ѝ приложения QQ, WeChat и Qzone имат около 2,4 млрд. активни потребители на месец.
Броят на потребителите на Tencent е много по-впечатляващ, тъй като за разлика от Facebook компанията е насочена единствено към китайския пазар. Има обаче и по-мрачна страна в историята на успеха на Tencent. Подобно на други китайски технологични и интернет компании тя дължи част от успеха си на китайския протекционизъм и цензура. Facebook, Twitter и Snapchat, както и Google, са само част от доставчиците, блокирани в страната.