Facebook анализира емоциите на тинейджъри и е информирал рекламодатели как да насочват реклами към тях, пише уебсайтът The Australian.
Медията твърди, че е разгледала вътрешни за компанията документи, които показват как публикациите на хората във Facebook ги класифицират като „стресирани“, „тревожни“, „нервни“ и редица други негативни емоции. В статията се посочва, че рекламодателите могат да използват тази информация, за да таргетират тинейджъри, „когато те са потенциално най-уязвими“. Facebook отрича това твърдение.
В статията се твърди, че изтеклата информация показва как Facebook “усъвършенства тайните инструменти, които използва, за да събира важна психологическа информация за младите австралийци и новозеландци, които учат в гимназии и висши училища“.
Говорителят на Facebook заяви в имейл, че целта на статията е да подвежда, а социалната мрежа не предлага инструменти за таргетиране на хората, базирано на тяхното емоционално състояние.
„Анализът, направен от австралийски учен, имаше за цел да помогне на рекламодателите как хората изразяват себе си във Facebook. Той никога не е използван за насочване на реклами и е базиран на данни, които са анонимни и обобщени“, коментира говорителят.
Това не е първият път, в който Facebook е критикувана за следене на потребителските емоции. През 2014 г. тя проучи как близо 700 хил. души откликнаха на промените в нейния списък с новини.
Рекламодателите трябва да се съобразяват с политиките на Facebook, а в самата платформа, в частта за неприкосновеността на личния живот, се посочва, че той използва информацията, която има за хората, за да „поведенчески изследвания и проучвания, тестване на функции в разработка и анализ на информацията, която имаме, за да оценяваме и подобряваме продуктите и услугите ни, да развиваме нови продукти и функции, да правим проверки и отстраняваме неизправности“.
Вижте повече в материала на Bloomberg TV Bulgaria!