Американската социална мрежа за кратки новини Twitter Inc. откри първия си партньор в усилията си да се превърне в оператор на денонощна стрийминг телевизия: Bloomberg.
Социалната медия обединява усилия с глобалния източник на финансови новини за създаване на услуга, която ще излъчва новини, произведени единствено за Twitter 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата.
„Услугата ще бъде фокусирана върху най-важните новини за интелигентна аудитория по целия свят и ще бъде с по-широк фокус от нашата съществуваща мрежа", казва главният изпълнителен директор по медийната част на Bloomberg Джъстин Смит, цитиран от Тhe Wall Street Journal.
Партньорството ще бъде обявено по-късно в понеделник по време на медийно събитие на Bloomberg LP за рекламодатели от основателя на компанията Майкъл Блумбърг и главния изпълнителен директор на Twitter Джак Дорси.
Каналът, чието име предстои да бъде обявено и за който се очаква да започне да излъчва през тази есен, няма просто да излъчва повторно кадри от дейността на съществуващата телевизия Bloomberg, а ще се състои от новини, създадени от студиата на компанията в целия свят, както и от обработен и проверен микс от видеа, публикуван в Twitter от потребителите на социално-медийната платформа.
Twitter вече излъчва на живо програми за определени събития. Компанията е излъчила 800 часа програмно време през първото тримесечие на 2017 г. спрямо 600 часа през четвъртото тримесечие на последната година. Но партньорството с Bloomberg ще отбележи първите непрекъснати видеоемисии, които ще се излъчват на платформата.
Най-значимата договореност в същата насока до този момент на Twitter бе споразумението с Националната футболна лига за излъчване в четвъртък вечер на мачовете от миналия сезон. По-късно Amazon придоби правата за поточното предаване на живо на футболните мачове през този сезон. По-рано Twitter си партнира с Bloomberg за отразяването на кандидат-президентските дебати през миналата година.
„Ние мислим, че можем да достигнем до аудиторията, която не плаща за телевизия и гледа телевизия по време на път и смятаме, че Bloomberg е идеалният партньор за нас, за да стартираме тези усилия", казва Антъни Ното, главен финансов и оперативен директор на Twitter.
И двете страни отказват да дискутират финансовия аспект на сделката, но поясняват, че услугата ще бъде подкрепяна от реклами и че Bloomberg напълно ще запази контрол над програмирането.
Усилията се случват в неспокойно време за Twitter, която през миналата седмица отчете спад в приходите за първи път, откакто стана публична компания. Тя се бори да намери успешна формула за преобразуване на своята значителна потребителска база в бързо развиващ се рекламен бизнес.
Именно видеото е светъл лъч за Twitter в последно време, като то генерира най-голямата част от приходите от реклами за първото тримесечие.
И все пак компанията е изправена пред жестока конкуренция за приходите от видеореклами. YouTube на Google доминира в този бизнес, но Facebook Inc. бързо засилва усилията си във видеото, а Snapchat агресивно се насочва към същия източник на приходи. Всички тези компании се надяват да спечелят благоположението на рекламодателите и да изместят значителна част от разходите им от телевизията в онлайн видеото.