Twitter обмисля пускането на премиум версия на популярната си услуга Tweetdeck, насочена към професионалисти, обяви компанията в четвъртък. Този ход би помогнал на социалната мрежа да събира абонаментни такси от някои потребители за първи път в историята си, предава Ройтерс.
Подобно на повечето останали социални мрежи, след основаването си преди 11 години Twitter се фокусира върху изграждането на голяма база от потребители на нейната безплатна услуга, която включва реклами. Миналия месец тя обяви, че има 319 млн. потребители по цял свят.
Но за разлика от доста по-голямия си конкурент Facebook, Twitter не успява да привлече достатъчно приходи от реклама, за да генерира стабилна печалба, въпреки популярността си сред известни личности по цял свят, което я прави център на вниманието непрестанно.
Компанията провежда проучване, за да установи какъв би бил интересът към абонаментна версия на Tweetdeck, обяви говорителката на компанията Бриел Вилабланка в изявление в четвъртък.
Няма сигнали, че Twitter обмисля налагането на такси за всички потребители.
Новата версия може да включва „по-мощни инструменти, които да помагат на рекламодатели, журналисти, професионалисти в различни области и други в нашата общност да откриват какво се случва по света по-бързо“, посочват от Twitter.