IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook не се готви да детронира LinkedIn

Социалната мрежа на Марк Зукърбърг всъщност се насочва към доста по-голям пазар

13:20 | 25.02.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Facebook се насочва към нов тип общуване. Социалната мрежа обяви, че пуска нови функции в САЩ и Канада, за да позволи на компаниите да публикуват обяви за работа, а на перспективните работници – да ги намират и да кандидатстват за тях през платформата, пише Quartz.

„Това ново преживяване ще помогне на компаниите да намират квалифицирани хора там, където те прекарват времето си – във Facebook и на мобилните си устройства“, обяви компанията в блога си.

Новите функции бяха пуснати на 15 февруари и имат за цел да сведат до минимум затрудненията за търсещите работа и работодателите, като същевременно даде на всички тях повече причини да използват продуктите на Facebook. Фирмите ще могат да публикуват свободни позиции и да следят как протича кандидатстването директно на Facebook страниците си. Същевременно ще могат да общуват с кандидатите през Facebook Messenger. Компаниите могат да платят на социалната мрежа да промотира техните обяви пред по-голяма аудитория.

Хората, които търсят работа, ще виждат обявите в списъка с новини и интегрирани с други публикации на бизнес страниците. Освен това ще могат да проверяват специалната страница „Jobs on Facebook”, която ще предлага списък с обяви, обединени по локации и разделени по индустрии (като „Имоти“, „Ресторанти/кафенета“ и „Образование“ например) и типа работа (на пълно работно време, стаж или доброволчество).

Всичко това представлява заплаха за LinkedIn, която по ирония на съдбата точно претърпя редизайн, след който прилича много повече на Facebook. Като ключов играч в сферата на професионалните контакти онлайн, LinkedIn може да се окаже в беда. Но тук трябва да отбележим, че Facebook се насочва към един различен и много по-голям пазар на работни места.

На първо място, Facebook има много по-голям брой потребители от LinkedIn. Тя достига до близо 2 млрд. потребители месечно, докато тези на LinkedIn към третото тримесечие на 2016 г. са 106 млн.

Освен това има и демографски фактор. LinkedIn е насочен към пазара на средно и високо квалифицирани работници. Нейната основна платформа е безплатна, но 17% от приходите ѝ идват от продажбата на премиум абонаменти, които варират от 25 до 100 долара на месец. Освен това сайтът включва „лидери на мнение“, които обикновено са успешни бизнесмени и предприемачи, като Ричард Брансън, Бил Гейтс и Ариана Хъфингтън.

Според доклад от ноември 2016 г. на Pew Research Center 50% от американците, завършили колеж или с по-високо образование, са използвали LinkedIn между март и април 2016 г. в сравнение с едва 12% от тези, които са завършили гимназия или имат по-ниско образование. 45% от хората, които печелят поне 75 хил. долара годишно, са потребители на сайта, спрямо 21% от тези, които изкарват по-малко от 30 хил. долара на година.

Мисията на Facebook да „свърже света“ се насочва към по-голяма аудитория. Същият доклад показва, че социалната мрежа е използвана от 77 до 82% от американците като цяло. Също така Facebook се ползва от поне 75% от американските възрастни с всяка категория доходи, като е най-популярен сред тези, които получават най-малко.

Когато става дума за свързването на работодатели с хора, които търсят работа, Facebook има много по-голямо поле за действие. Сред потребителите на Facebook са т.нар. лидери в LinkedIn, но също така са хора, които търсят почасова работа, работа на непълно работно време и други възможности, които вероятно намират в сайтове като Monster, Indeed и Craiglist още преди LinkedIn. Обявите на Facebook за Ню Йорк в момента включват такива за фитнес инструктор, салонен асистент и професионален шофьор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:20 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още