Потребителите на приложението WeChat са изпратили около 46 млрд. електронни червени пакета – дигитални версии на традиционните пликове, пълни с пари в брой – чрез китайската мобилна социална платформа по празниците около Китайската нова година, съобщава Ройтерс, позовавайки се на информационната агенция Синхуа.
Традицията в Китай да се дават червени пликове по време на Лунната нова година, която се падна на 28 януари този път, датира от дълго време.
Интернет гиганти, като Alibaba Group Holding, насърчават използването на виртуални червени пакети, за да разширят бизнеса си на процъфтяващия пазар за мобилни плащания в страната.
Броят на дигитални червени пакети, изпратени чрез WeChat, която е собственост на конкурента на Alibaba Tencent Holdings, се е увеличил с 43% в периода между 27 януари и 1 февруари спрямо предишната година, сочи Синхуа.
Хората от провинциите Гуандун, Дзянсу, Шандун и Хъбей водят в манията по червените пакети, казва Синхуа. Заради китайски туристи извън континентален Китай Южна Корея отчита най-големи разходи, направени през приложението WeChat Pay, казва говорител на Tencent за Ройтерс.
От стартирането си през 2011 г. WeChat се превърна в най-популярната мобилна платформа за социални мрежи в Китай. Освен че чрез нея потребителите пращат безплатно текстови, аудио и видео съобщения, те могат да използват и дигиталния портфейл на WeChat, за да плащат комунални сметки, да правят дарения и да купуват самолетни билети.