С поредния си бърз ръст Facebook Inc. надмина всички очаквания през последното тримесечие. Приходите на компанията през изминалото четвърто фискално тримесечие са скочили с 51 на сто на годишна база до 8,81 млрд. долара. Анализатори очакваха приходи в размер на 8,51 млрд. долара, според анкета на Thomson Reuters.
Печалбата на най-голямата в света социална мрежа се удвои до 3,57 млрд. долара от 1,56 млрд. долара година по-рано. Компанията на Марк Зукърбърг отчете печалба на акция в размер на 1,21 долара, докато преди година тя възлизаше на 54 цента. Нетната печалба е 1,41 долара на акция спрямо 79 цента година по-рано и 1,31 долара, които анализаторите очакваха.
Броят на месечно активните потребители се повишава през последните три месеца на годината със 70 млн. и те достигат 1,86 млрд. Около 1,74 млрд. от тях ползват социалната мрежа и от мобилни устройства.
Двигателят на бизнеса на Facebook остават рекламните приходи, които на годишна база скачат с 53% до 8,63 млрд. долара. Концернът се разширява в рекламния бизнес чрез мобилни устройства. Наскоро обаче мениджмънтът предупреди за забавяне на ръста, тъй като компанията не може да предостави на потребителите си неограничено количество реклами.
Но сегашният отчет заглуши тези опасения. Делът на рекламните приходи чрез мобилни устройства се покачва през изминалото тримесечие до 84% от всички приходи. Година по-рано този дял бе 80%.
Книжата на Facebook, които поскъпнаха с 16% от началото на годината, повишиха цената си с още 3 на сто в следборсовата сесия на Wall Street.
Четвъртото тримесечие бележи бурна година за социално-медийната компания. След президентските избори в САЩ Facebook трябваше да се защитава публично срещу твърденията, че нейната платформа е подхранвала дезинформация и разделение.
Не е ясно колко голяма роля са играели фалшивите новини в президентската надпревара в САЩ. Facebook обаче успя да отговори на огромния обществен натиск за решаване на проблема чрез партньорства с трети страни, които могат да маркират безочливо неверните истории, за да бъдат понижени в класацията на новинарския поток.
В началото на 2017 г. спорът не е прекратен. В петък Зукърбърг зае първата си публична позиция срещу президента Доналд Тръмп, изказвайки се открито срещу подписания от него указ в областта на имиграцията, припомня BBC.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 7 години твоята милион пъти ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Facebook не познава граници...глупостта на стадото два пъти ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар