Facebook стартира своята инициатива “Journalism Project” в сряда - усилие, свързано с целта на най-голямата социална мрежа в света да засили връзките си с новинарските организации, предава Ройтерс.
Стартирането на проекта се случва по-малко от седмица, след като компанията обяви, че наема бившия репортер и водещ на CNN Кембъл Браун, който да оглави екипа, занимаващ се с партньорства с медиите.
Като част от този нов проект Facebook обяви вчера, че ще се фокусира върху подобряването на формати, чрез които в момента разказва истории, като Live, 360 и Instant Articles.
Facebook заяви, че ще тества функция, използваща Instant Articles, за да позволи на читателите да виждат по няколко истории едновременно, като пакет, а идеята е те да са от предпочитани от потребителя медии.
Компанията заяви, че ще работи с трети страни за промотирането на достоверността на новините и за помагането на потребителите да решат, на кои източници могат да вярват.
През последните няколко седмици Facebook се сблъска с критики, че не прави достатъчно за справянето с проблемите, свързани с фалшивите новини в своята платформа в САЩ, най-вече по време на президентската кампания в страната.
Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!