През последното тримесечие на 2016 г. американският технологичен концерн Twitter започна да „изтънява“, за да може в бъдеще да излезе на печалба. Освен с видеоуслугата Vine и около 9 на сто от служителите в края на 2016 г. компанията се сбогува и с редица топ мениджъри. Сега и главният управляващ директор за Китай Кати Чен обяви в Tweet от 12 части, че напуска социалната мрежа, предава Ройтерс.
След седем месеца в компанията Чен обяви, че е дошло правилното време да напусне фирмата. Досега тя ръководеше бизнеса в страната, насочен предимно към набиране на рекламодатели. Twitter е блокирана в азиатската страна от 2009 г., но може да се ползва чрез VPN.
Китайските рекламодатели в платформата, сред които спадат държавната новинарска агенция Xinhua, производителят на смартфони Xiaomi, онлайн гигантът Alibaba Group и националният авиопревозвач Air China, се стремят да достигнат до чуждестранни клиенти.
Според Чен Twitter отчита ръст на рекламодателската си база от 400% в Китай за последните две години, което прави страната един от най-бързо растящите региони по приходи в Азия.
Twitter преживява трудни времена. Още преди Коледа главният технологичен директор на Twitter Inc. Адам Месинджър и Джош Макфарланд, вицепрезидент по продуктите в Twitter, обявиха, че напускат компанията. Докато след пет години в компанията Месинджър ще си почине, Макфарланд ще се присъедини към Greylock Partners като инвестиционен партньор.
Twitter от своя страна заяви, че „предприема стъпки за рационализиране на организацията чрез повишаване на нашите инженерни, продуктови и дизайнерски функции, като всяка област сега ще се отчита директно пред Джак Дорси".
Управляващият директор на компанията за Индия, Югоизточна Азия и Близкия Изток Парминдер Синг напусна Twitter в началото на ноември.
7/12 Now that the Twitter APAC team is working directly with Chinese advertisers, this is the right time for me to leave the company.
— Kathy Chen (@kathychen2016) December 31, 2016