Facebook спази своето обещание да направи дейността си много по-прозрачна, след като разкри, че системите ѝ са давали некоректни данни за рекламите и за броя гледания на видеа, пише Еngadget.
Социалната мрежа обеща и поправи още една част от проблемните си метрики, започвайки с реакциите на видеата, предавани на живо. Става дума за емотиконите, които се появяват на екрана, когато гледате видео през Facebook Live. Всъщност потребителите могат да използват въпросните “реакции” по колкото пъти искат по време на излъчването, но уебсайтът трябва да отчита само първия път, за да определи общия брой на “реакциите от споделянето на публикацията”.
Преди платформата броеше абсолютно всички реакции, макар че трябваше да отчита само броя уникални такива. Сега този проблем е отстранен. От друга страна този, който излъчва видеото, вече може да види и другата метрика - броят на абсолютно всички реакции, не само на уникалните такива.
Facebook откри също, че има разлики в броя на споделянията, базирани на това къде гледате бройката им. Компанията твърди, че се е справила и с този проблем.
В последният ъпдейт на платформата тя е насочила вниманието си именно към проблемните метрики, така че да подобри своите инструменти и да дава на рекламодателите по-точна информация за потенциала на кампаниите им.