Facebook отчете данни за тримесечието, които надминаха очакванията. Но стойността на акциите ѝ се сви по време на разширената търговия, след като някои директори предположиха, че няма да успеят да повторят това представяне, предава Bloomberg.
Цената на книжата на компанията се понижи с 8,5% в сряда след два отрезвяващи коментара по време на представянето на резултатите. Първо главният финансов директор Дейвид Уенър заяви, че темпът на растеж на приходите ще поеме „значително“ надолу през следващата година, защото Facebook няма да продължи да увеличава дела на рекламите, който потребителите виждат в списъка си с новини.
"Тъй като ще забавим растежа на броя реклами, които се зареждат, ще имаме забавяне и на приходите“, коментира Уенър. „Това е един от ключовите фактори по отношение на стимулирането на растежа“.
Освен това капиталовите разходи ще нараснат „значително“ през 2017 г., тъй като социалната мрежа работи по изграждането на центрове за данни и привлича най-добрите инженери, обяви той.
По-рано базираната в Менло Парк, Калифорния, компания отчете 56% ръст на приходите от продажби за третото тримесечие до 7,01 млрд. долара. Сумата надмина средната прогноза на анализаторите за 6,92 млрд. долара. Това е четвъртото поредно тримесечие, в което компанията се радва на над 50% ръст на приходите. Facebook генерира 84% от своите рекламни продажби от мобилни телефони – колкото и през предходния отчетен период.
Рекламата носи над 97% от приходите на социалната мрежа. Тъй като компанията инвестира в нови области като виртуалната реалност и мобилните чат програми, които могат да не генерират приходи с години, нейното представяне е свързано с основния ѝ рекламен бизнес, особено на мобилни телефони.
Facebook и Google насърчиха растежа на разходите за дигитална реклама, като заедно прибират 68% от приходите от тях за първата половина на годината според неправителствената организация Interactive Advertising Bureau.
Социалната мрежа ще започне да ограничава броя на рекламите, които се появяват на определен брой новини, за да се опита да не отблъсне потребителите, които влизат в сайта, за да следят какво се случва с техните приятели и семейството им, а не да гледат реклами, посочва Уенър.
През третото тримесечие Facebook е увеличила месечно активните си потребители с 4,7% спрямо предходното тримесечие до 1,79 млрд. души. По този показател тя надмина очакванията на анализаторите за 1,76 млрд. души. Броят на дневно активните потребители е 1,18 млрд.
Facebook разшири своя бизнес с мобилна реклама и в Instagram, нейното приложение за споделяне на снимки, което започна да допринася за растежа. Въпреки че компанията не разкрива какви са продажбите, рекламните приходи на Instagram растат по-бързо от основния продукт на Facebook, посочва Уенър в интервю. И все пак основното приложение на Facebook допринася най-много за растежа на продажбите, допълва той.
Въпреки че ръстът на продажбите ще започне да се забавя до средата на следващата година, главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг има няколко идеи откъде да печели пари. Освен Instagram, компанията има и две чат приложения – Messenger и WhatsApp, като всяко от тях има по над 1 млрд. потребители. Facebook тества модели на приходи, включително и възможност да позволи на потребителите да говорят с компании, да резервират пътувания или да изпращат цветя.
Междувременно Зукърбърг променя насоката на Facebook, фокусирайки го много повече върху видеото, коментира Bloomberg.
Повече по темата можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.