Маркетинг експертите са готови да увеличат корпоративните разходи за платена реклама в социални мрежи като Facebook през следващите 12 месеца, което се дължи на по-слабия обхват на безплатния маркетинг в социалните мрежи, сочи нов доклад на компанията за проучвания Gartner.
80% от 123 директори на компании, които са се включили в изследването, твърдят, че ще платят за рекламни кампании в социална мрежа в рамките на следващата година, посочва в изявление Gartner.
От тези 80% 42% ще започнат да си плащат за това за първи път, докато 38% вече са имали подобни програми, сочи докладът, наречен „Digital Channel Survey 2016: Social Marketers Expand Tactics for Results”.
Проучването е базирано на отговорите на маркетинг директори на фирми от Северна Америка в редица индустрии, включително финансовите услуги и търговията на дребно.
Брандовете използват социалните мрежи, за да рекламират своите продукти и услуги, но наблюдават спад в достигането и ангажирането на аудиторията при ползването на безплатни маркетингови инструменти, като публикуването в страници във Facebook или в Twitter, твърди Джей Уилсън, директор проучвания в Gartner.
"Трайният успех в маркетинга в социалните мрежи сега изисква платена реклама“, посочва докладът.
Ползата от платената реклама в такива платформи е, че данните и измерването на показателите могат да помогнат на маркетинг екипите да насочват своите послания към точната аудитория и да измерват ангажираността на потребителите, твърди Уилсън.
В проучването не е бил включен въпрос към фирмите за това колко планират да инвестират за подобна реклама.
В допълнение към платената реклама маркетинг експертите използват различни тактики, като позволяването на служителите и на клиентите да споделят съдържание в техните лични и професионални профили в социалните мрежи. По този начин се достига до повече хора и има възможност за увеличаване на познаваемостта на марката, посочва докладът.
По думите на Уилсън успешният маркетинг в социалните мрежи е свързан с баланса между платените и безплатните кампании.