Facebook пуска олекотена версия на своето популярно чат приложение Messenger за развиващите се пазари от днес, в опит да разшири международното си присъствие, предава Ройтерс.
Messenger Lite, което използва по-малко данни и е създадено да работи в области с по-слаба интернет връзка, от понеделник е достъпно в Кения, Тунис, Малайзия, Шри Ланка и Венецуела. Facebook обяви, че експанзията ще продължи и през следващите месеци.
Facebook оперира на някои много наситени западни пазари, включително Северна Америка и Европа, но насочва поглед към развиващите се държави, отчасти като пуска ‘lite” версията на своите основни приложения - Facebook и Messenger, които имат по-малко функции от основните приложения.
Потребителите, които разполагат с телефони с операционна система Android, все пак ще имат възможност да използват основните функции на Messenger, включително тази за изпращане на текстови съобщения, снимки и линкове, но не и да правят видео или гласови разговори, както и да извършват разплащания.
“Искаме да се уверим, че продуктите на Messenger наистина са за всеки”, коментира ръководителят на Messenger Дейвид Маркъс.
Освен това Facebook предлага и безплатен интернет достъп до ограничен брой сайтове в редица страни. Проектът е под името Free Basics и има за цел да свърже с интернет хората, които нямат добра интернет връзка.
Главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг многократно е заявявал, че мисията на компанията е да свърже всички в света с мрежата.