Благодарение на факта, че социални медии като Facebook, Twitter, Instagram и Snapchat са недостъпни в Китай, съществува цяла екосистема от социални мрежи и платформи за съобщения, които са изключително популярни във и около Китай, но са малко познати в други части на света, коментира Statista.
Платформи като QQ, WeChat или Qzone имат стотици милиони потребители и подобно на Facebook, Instagram и WhatsApp са собственост на една и съща компания. Тяхната компания майка Tencent наскоро стана най-голямата технологична компания в Китай, задминавайки миналата седмица дори конкурента си Alibaba по пазарна капитализация.
Както показва графиката обаче, Tencent няма нужда да се притеснява от конкуренцията с Facebook. Макар че социалните мрежи и приложенията за съобщения на компанията все още не са достигнали 1 млрд. потребители, финансовите резултати са сравними с тези на най-голямата компания за социални мрежи в света.
Приходите на Facebook за първото полугодие на 2016 г. възлизат на 11,82 млрд. долара спрямо 10,21 млрд. долара за Tencent. Китайската компания остава и по-назад, макар и с малко, по печалба - 3,04 млрд. долара спрямо 3,57 млрд. долара за Facebook.
Всъщност до 2015 г. Tencent бе по-печеливша от Facebook, и то в продължение на години. От инвестиционна гледна точка и двете компании се справят забележително през последните 12 месеца. Акциите на Tencent са поскъпнали с 45% от август 2015 г., а на Facebook – с 30%.