LinkedIn отчете едновременно най-високите приходи в историята си, но и най-високата си загуба като публична компания в един от последните си финансови отчети, преди да бъде придобита от Microsoft, пише Wall Street Journal.
Приходите за второто тримесечие са нараснали с 31% до 932,7 млн. долара, от 711,7 млн. долара преди година, благодарение на подразделението за намиране на таланти, което помага на корпорациите да намират кандидати за работа. Приходите на това звено са скочили с 35% до 597 млн. долара.
Същевременно базираната в Маунтин Вю, Калифорния, компания отчете загуба от 119,3 млн. долара, или 89 цента на акция, в сравнение с миналогодишната загуба от 67,7 млн. долара, или 53 цента на акция.
Загубата се дължи до голяма степен на 101 млн. долара разходи, свързани с данъчни активи на компанията. Това е най-високата загуба на компанията, откакто тя стана публична през 2011 г. според FactSet.
Като се изключат някои разходи, LinkedIn твърди, че е спечелила по 1,13 долара на акция. Средната оценка на анализаторите беше за 78 цента на акция според Thomson Reuters.
Microsoft обяви през юни, че ще купи LinkedIn за 26,2 млрд. долара, като твърди, че социалната мрежа може да подкрепи нейните софтуерни предложения. За LinkedIn сделката е възможност да насърчи растежа си чрез достигането до по-голямата база от клиенти на Microsoft.
В документите, подадени във връзка с придобиването, LinkedIn посочва, че очаква сделката да бъде приключена тази година. Компанията твърди, че очаква свързаните със сделката разходи да достигнат 100 млн. долара.