Приложението за споделяне на снимки Instagram, което бе придобито през април 2012 г. от Facebook за 1 млрд. долара, добавя нов инструмент, с който да помогне на бизнеса да се разграничи от обикновените потребители в опит да насърчи своите рекламни приходи.
Instagram, която бе приветствана от редица анализатори като основен източник на растеж за Facebook, сега ще позволи на фирмите да създават специални профили, които ще позволяват на клиентите да се свързват с тях директно, а не чрез публикуване на публични коментари. Освен това Instagram ще предлага на бизнес потребителите нови данни за това какви постинги постигат най-силна ангажираност и ще даде възможност за превръщане на публикациите в реклами.
„Сега имаме повече от 200 000 рекламодатели в Instagram, по-голямата част от тях са малки предприятия", казва Mарни Ливайн, главен оперативен директор за Instagram в интервю за Bloomberg oт офиса на компанията в Торонто. „Ние искаме да им помогнем да се откроят сред повече от своите клиенти".
Facebook работи по начини, с които да ангажира по-силно своите 400 милиона активни потребители в Instagram месечно, за да запази темпа на растеж на приходите. Очаква се Instagram да генерира 1,53 милиарда долара приходи през 2016 г., или 15 на сто от общия обем на рекламните приходи на Facebook, сочат данни на Emarketer. Instagram има 8,5 милиона потребители в Канада, казва Ливайн.
Новите инструменти наподобяват механизми във Facebook и Twitter, които позволяват на потребители да плащат на социалните мрежи за промотиране на специфични публикации. Във Facebook компаниите могат да създават профили, които да им помагат да комуникират или да решават опреелени възникнали по-рано проблеми в обслужването например.
„Instagram е все още в началото на усилията си за увеличаване на приходите“, казва Ливайн. „Едва преди две години започнахме да въвеждаме рекламата", казва тя. „Ние сме на пет години. Така че, както при 5-годишните деца, това е само началото“.
Когато заговорим за реклами в социални мрежи, Facebook е най-популярният избор, и то с голяма преднина. Подреждането след лидера обаче не е толкова ясно. Според наскоро проведен анализ от Social Fresh Instagram се радва на бързо растяща популярност и скоро може да отнеме от Twitter второто място на най-популярен канал за реклами в социалните мрежи.
Според последния финансов отчет на Facebook над 200 000 корпоративни клиенти рекламират в Instagram всеки месец. Като се има предвид нарастващата популярност на мрежата и факта, че нейните възможности за реклама станаха активни в над 30 нови страни от миналата есен, се очаква този брой да продължи да расте в бъдеще.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.