Pinterest разширява своя рекламен бизнес и увеличава усилията си за привличането на потребители в опит да се конкурира по-добре с големите си конкуренти Facebook и Twitter.
Сайтът за намиране на изображения обяви във вторник, че всички базирани в САЩ малки и средни фирми вече ще имат достъп до платформата за самостоятелно изготвяни реклами. Освен това компанията увеличава броя на ключовите думи и специфичните интереси, които рекламодателите могат да добавят, за да се опитват да продават на повече от 100-те млн. потребители на платформата. Рекламодателите ще могат и да таргетират още по-добре своите клиенти в Pinterest.
Този ход приближава компанията до Facebook и Twitter, които вече предлагат тези функции на своите рекламодатели. Ходът е особено важен за Pinterest, която иска да покаже, че стойността ѝ наистина е поне 11 млрд. долара.
Компанията твърди, че рекламите в уебсайта ѝ са по-ефективни, защото те достигат до потребителите в момент, в който хората покажат, че възнамеряват да купят нещо в бъдеще.
Pinterest пусна услугата си за самостоятелно изготвяне на реклами през юни 2014 г., с което позволи на бизнеса да купува рекламно пространство с кредитна карта и да следи представянето на тези реклами. Програмата беше пусната за тестване, като десетки хиляди малки и средни компании вече са се регистрирали за ползването ѝ.
Генералният мениджър на Pinterest, отговарящ за монетаризацията, заяви, че рекламната програма носи доста важна част от приходите, но отказва да разкрие точно каква е.