Time Inc. обяви в четвъртък, че придобива Viant Technology, печеливша компания за онлайн реклама, която притежава някога водещата социална мрежа MySpace, пише ZDnet.
Точните параметри на сделката не са разкрити, но е ясно, че Time ще придобие мажоритарния дял във Viant, а основателите от фамилията Вандерхук ще запазят миноритарен дял в 94-годишната компания.
Time, която притежава Sports Illustrated и списание Fortune, твърди, че ще използва технологията на Viant заедно със огромната си мрежа от съдържание, „за да предостави по-голяма стойност на клиентите на двете платформи“.
За MySpace Time е поредният нов дом. През 2005 г. социалната мрежа беше придобита от News Corporation за 580 млн. долара. През 2011 г. пък беше купена за 35 млн. долара от Specific Media Group, чиято компания майка е Viant, и от певеца Джъстин Тимбърлейк.
„Това придобиване променя правилата на играта за нас“, твърди главният изпълнителен директор на Time Джо Рип.
„Рекламодателите избират медийни партньори, които разполагат както с големи обеми от данни, така и с премиум съдържание, а ние ще можем да им дадем и двете в една платформа, така че ще се отличим от онези, които предлагат само едното или другото“, коментира той.
Time не планира да превърне MySpace в следващия Facebook. Вместо това придобиването ще даде на медийната компания достъп до данните на 1 млрд. регистрирани в MySpace потребители и до рекламната мрежа на Viant.
Time отчете печалба в размер на 877 млн. долара, което е с 2% по-малко от сумата за предходното тримесечие. Дигиталните реклами са скочили със 17,2% до 102 млн. долара, докато печатните и други са спаднали до 382 млн. долара, свивайки се със 6,6%.