На 4 февруари най-голямата в света социална мрежа Facebook навършва 12-годишна възраст. Но в типичен по-малко самовлюбен стил основателят Марк Зукърбърг заявява, че „вместо този рожден ден да се фокусираме върху нас, трябва да сме сигурни, че светът се фокусира върху това, което е важно". А именно - потребителите.
Така че днес Facebook изпраща на всеки свой потребител т. нар. Friends Day видео послание с участието на снимки на тях и техните приятели. Подобно на „годината в клипове“ всеки може да прегледа, да редактира клипа, ако иска да скрие нещо неудобно и след това да го сподели. Има и нови стикери.
Facebook е удвоил броя на потребителите си от 2011 г. от 750 милиона до над 1,590 млрд. потребители сега.
Това може да даде забележителен тласък на идеята на Facebook за превръщане на телефонните номера в архаизъм и свързване на всички хора по света с Messenger.
Facebook осветли малко и какво планира за предварителното парти за рождения си ден в централата си в Менло Парк през тази седмица. Компанията е поканила 18 потребители от Саудитска Арабия, Луизиана, Унгария и други места, за да споделят как Facebook е променила живота им.
Но има една статистика, която е може би по-важна от годините на Facebook, броя на потребителите или приходите, които са изключително високи. Тази статистика се нарича "лепкавост", или съотношението на дневните активни потребители спрямо месечно активните потребители, коментира TechCrunch.
Месечно активните потребители са доста неточно понятие. Независимо дали отваряш сайта за 5 секунди на месец, или прекарваш часове наред всеки ден във Facebook, това се брои като 1 месечно активен потребител. Това е изгодно за услуга, като е повсеместна и генерира най-много уведомления, като Facebook. Активните дневни потребители обаче дават много по-точна оценка на популярността на дадена услуга.
Ако се раздели единият показател на другия, ще се получи интересна картинка, а именно – лепкавостта. Ако тя се повишава, е показател, че услугата става по-интересна и ангажираща.
И така, след като днес Facebook навлиза в тийнейджърските си години, се очаква този показател да пада. Но не – той се увеличава от 62% през 2013 г. до 65% сега. И е важно, че в САЩ и Канада този параметър расте от 73,1% до 77,1%. Потребителите сега използват Facebook повече, отколкото преди. А това вече си е повод за празнуване.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.