Най-голямата в света социална мрежа Facebook продължава да превръща своята услуга за кратки съобщения Messenger в платформа за ежедневни задачи и интегрира в приложението ѝ посредника за автомобилни превози Uber Inc.
Някои потребители в САЩ ще могат в бъдеще да поръчат пътуване с Uber, без да напускат приложението. Други страни и транспортни услуги ще бъдат добавени в бъдеще, поясни социалната мрежа в сряда.
Споразумението дава на Uber достъп до милиони потенциални нови потребители и маркира първият път, в който Messenger, за който Facebook има амбициозни планове, навлиза в транспортните услуги.
Facebook има големи планове за своята услуга Messenger, която вече има над 700 млн. потребители. Така например те вече може да си изпращат пари помежду си. Друга идея e Messenger да се наложи като канал за комуникация между компании и техните клиенти.
Интеграцията е протичала в продължение на дълъг период от време, като технологичният сайт Re/code за първи път предаде за преговори между двете страни през лятото на 2014 г., а последната актуализация на приложението с възможност за споделяне на местонахождението намекваше за подобна интеграция.
Тогава продуктовият мениджър на Messenger Стан Чудновски намекна за подобна възможност. „Ако става дума за ресторант (за който пътувам), може би ми трябва резервация за там. Или става дума за начина, по който да стигна до там“.
Uber е най-голямата компания за превози в света по отношение на финансирането, като досега е привлякла около 12 млрд. долара въпреки съдебните дела в редица страни, свързани с третирането на шофьорите и спазването на местните закони.
Базираната в Сан Франциско компания харчи високи суми за привличане на нови потребители, като им предоставя щедри ваучери за присъединяване и привличане на приятели, и ще отпразнува сделката с Messenger с ваучер за пътуване на стойност 20 долара за нови потребители, пояснява Financial Times.
Новата услуга в Messenger, първоначално пусната в сряда в десет американски града, ще бъде разпространена на територията на САЩ преди Коледа, като целта на Uber е да я предостави в целия свят през 2016 г. Стартъпът не поясни дали споразумението с компанията на Марк Зукърбърг включва и свързана с постъпленията част.
Uber работи над разширяване на обсега на услугата извън своето самостоятелно приложение, като картовите приложения на Google и Baidu, която е инвеститор в Uber, вече поясниха, че ще насочват потребителите към приложението на Uber.
Технологичният стартъп навлезе с услугата си UberХ в България на 9 декември 2014 г. Чрез платформата пътници правят заявки за споделяне на превоз в рамките на населено място. Шофьорите установяват контакт и си поделят част от разходите за използване на личните си автомобили чрез споделеното пътуване. Компанията имаше около 40 хил. потребители в София.
Припомняме, че в края на септември Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията, че услугата за превози трябва да "преустанови некоректните практики".
ВАС се произнесе само процедурно относно незабавното изпълнение на решението на КЗК, без да се произнася по съществото на спора. Съдът не е потвърдил "че услугата за превози трябва да "преустанови некоректните практики"". Тепърва предстои ВАС да разглежда по същество жалбата на Uber срещу решението на КЗК. С други думи, ВАС все още не се е произнесъл дали Uber нарушава законите, или не.
На 5 октомври генералният мениджър за България Димитър Радуков обяви, че услугата Uber Х е спряна временно в София.