Най-голямата социална мрежа в света - Facebook, е закрила своята инициатива Creative Labs, която приличаше на технологичен стартъп и имаше за цел да създава мобилни приложения, различни от типичните за компанията. Причината за решението са слаби резултати, съобщава онлайн изданието CNET.
От понеделник от онлайн магазините за мобилни приложения липсват повечето от приложенията, които са създадени от Creative Labs. Сред тях попадат и Slingshot, Riff и Rooms, който позволява на потребителите да създават и споделят кратки видеа на база на различни теми. Базираната в Менло Парк, Калифорния, компания вече премахна и страницата за Creative Labs.
Creative Labs съществуваше около две години, като основната идея е да се разработват най-различни приложения, които да се конкурират с други известни имена, например Snapchat, коeто социалната мрежа не успя да придобие преди години.
Засега поне това приложение ще продължи да работи за абонатите, които вече са го инсталирали, но компанията не уточнява до кога. Rooms ще бъде спряно изцяло на 23 декември, а Riff също скоро ще последва съдбата му.
В изявление от Facebook уточняват, че ще продължават да създават нови приложения, но те ще се разработват от основния екип и ще имат по-големи амбиции. Примери за това са новинарското приложение Paper или Hyperlapse за Instagram.
Този ход бележи повратна точка за амбициите за приложения на Facebook, като мрежата се фокусира върху други области на иновациите. Тя все още има амбиции в сферата на изграждане на изкуствен интелект, безпилотни самолети, предоставяне на интернет сигнали до отдалечени части на света и очила за виртуална реалност. Компанията също така постоянно добавя нови функции към своята основна услуга - социалната мрежа, като излъчване на видеа на живо и 360-градусови клипове.