Сайтът за споделяне на изображения Pinterest е описван като социална мрежа, подобна на Facebook. Но той е по-скоро нещо като Google, пише Wall Street Journal.
Стартъпът от Сан Франциско планира да представи нова технология, която позволява на потребителите да търсят в сайта му, без да въвеждат текст. Новата функция ще даде възможност на хората, които например харесват даден лампион от дадена снимка, да го маркират, а след това да получат като резултат други лампиони с подобен дизайн и цветове.
Pinterest твърди, че технологията е стъпка напред към един нов вид търсачка на визуално съдържание. Ръководството на компанията твърди, че тя ще помогне на потребителите да откриват неща, които не са знаели, че харесват.
Новата функция се очаква да помогне на Pinterest да продава реклами – особено важен фактор за инвестирорите, които оценяват компанията на 11 млрд. долара. През петте години, откакто съществува, Pinterest е привлякла над 100 млн. потребители, от любители на „направи си сам“ проектите до фенове на дизайна, които са публикували 50 млрд. съобщения в сайта. Компанията твърди, че е индексирала около 1 млрд. от тези изображения за новата си търсачка, но планира да индексира всичките.
Тази година Pinterest започна да предлага промотираните публикации – реклами, насочвани към потребителите въз основа на техните интереси, местата, на които се намират, и търсенията. След това разшири дейността си, добавяйки видео реклама и въведе повече опции за таргетиране. През юни платформата се сдоби с бутон „Купи“, който позволява на потребителите да пазаруват, без да се налага да напускат приложението.
„Ако Pinterest иска да привлече повече рекламни бюджети, тя трябва да има наистина добра търсачка“, коментира Дебора Ейхо Уилямсън, главен анализатор в Emarketer. “Тя става все по-добра, но има още много работа за вършене“.
Pinterest твърди, че смята визуалното търсене за ключово. Това е сериозен проблем, към който компании като Google, сега част от Alphabet, и онлайн търговецът на дребно Amazon.com, насочват вниманието си от години.
Приложението Google Goggles от 2009 г. позволява на потребителите да идентифицират и да получат информация за книга или забележителност след заснемането ѝ.
Но Pinterest подхожда различно от Google, твърди Найджъл Дъфи, главен технологичен директор на Sentient Technologies. “Много по-лесно е да намерите консерва с боб, използвайки виртуално търсене, отколкото да откриете рокля, която е подобна по някакъв начин на друга“. Разликата е там, че Google се ориентира по лога и подобни знаци, докато Pinterest търси други прилики.
За Pinterest възвращаемостта може да е огромна. Emarketer очаква пазарът на реклами в търсачките в САЩ да достигне 29,2 млрд. долара през следващата година, като ще представлява около половината от цялата дигитална реклама.