IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мобилната реклама е двигателят на ръста на Facebook

Пазарната капитализация на социалната мрежа надмина за първи път 300 млрд. долара

18:43 | 06.11.15 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	Мобилната реклама насърчава истински ръста на социалната мрежа. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Мобилната реклама насърчава истински ръста на социалната мрежа. Снимка: Ройтерс

Силният бизнес на Facebook с мобилните реклами преди всичко е помогнал на социалната мрежа да бие очакванията на пазара по отношение на приходите и печалбата.

Както е известно, приходите скачат с 41% до 4,5 млрд. долара, а нетната печалба се повиши с 11 на сто до 896 млн. долара. Ръстът на печалбата можеше да е дори по-висок, ако Facebook не бе удвоил разходите си за развойна дейност спрямо третото тримесечие на предишната година. 

Когато Facebook започна да продава реклама през 2012 г., дори най-сериозният оптимист не си е представял колко успешно може да се окаже това решение. Във всяко от изминалите 11 тримесечие мобилната реклама се грижи за над 90% от ръста на приходите на Facebook, показват изчисления на Statista.

За първите девет месеца на 2015 г. мобилната реклама се грижи за 78% от общите рекламни приходи и за 74 на сто от общите приходи. 

Като се има предвид, че Facebook има 894 млн. потребители, които всеки ден влизат в платформата всеки ден, не е изненада, че усилията дават резултат. 

Междувременно в четвъртък пазарната капитализация на Facebook за първи път прехвърли прага от 300 млрд. долара. Акциите на компанията достигнаха рекордни цени, след като инвеститорите приветстваха солидната печалба на интернет коцерна, предава Ройтерс.

В четвъртък книжата на компанията достигнаха рекордните 110,65 долара за акция, приключвайки сесията на равнище от 108,76 долара, което бе поскъпване от 4,6 на сто. Така пазарната стойност на социалната мрежа надхвърли 306 млрд. долара.

Акциите на социалната мрежа, които изпитваха затруднения след първичното публично предлагане през 2012 година, отчетоха впечатляващ скок спрямо най-ниската си стойност от 17,72 долара, отбелязана на 4 септември 2012 година. Сега пазарната стойност на Facebook е почти колкото капитализацията от 307 милиарда долара на гиганта в онлайн търговията Amazon и е над равнището на промишления конгломерат General Electric – 299 млрд. долара.

Повече по темата вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!

Infographic: Facebook's Growth Is Entirely Fueled by Mobile Ads | Statista

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:52 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 3
lyusien
преди 8 години
Следващата стъпка на Феисбуук е програмата РАБОТА ОТ КЪЩИ Стотици професии ще напуснат прашните си офиси и дългите пътувания и трафици със приятна среда във собствените си къщи Въпрос е само на време и повишаване на сигурността на информацията от Фейсбуук
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още