Руснаците ползват най-често платформата за съобщения WhatsApp, а американците - оригиналната услуга за съобщения на Facebook, информира ТАСС, като се позовава на доклад на компанията за анализи App Annie за ситуацията на пазара за приложения за размяна на съобщения през третото тримесечие на 2015 година.
WhatsApp бе придобита от Facebook през 2014 година, припомня БТА.
През третото тримесечие на годината и двете приложения оглавяват рейтинга в категорията за приложения за съобщения по количество активни потребители за месец в много от ключовите страни в света, се посочва в изследването.
Освен в Русия WhatsApp като цяло е много популярна и в Южна Америка и Европа. На ключовите пазари в Азия лидери са местни платформи: в Китай най-често се използва WeChat, LINE доминира в Япония, а KakaoTalk заема първо място в Южна Корея.
Ситуацията доста се различава, ако се погледнат приходите на iOS App Store и Google Play от платени тегления и покупки в приложенията. По този показател на руския пазар е лидер Vibre, а в САЩ - skype.
Skype и Vibre продължават да развиват успешен бизнес модел, от друга страна Facebook Mеssenger не взима пари от потребителите, а WhatsApp начислява едва 0,99 долара за година след първата година безплатно ползване, се отбелязва в изследването.
Според Аpp Anie в бъдеще в целя свят платформите за съобщения ще разширят функциите си като платформите в Азия. Например през китайската WeChat могат да с купят билети за кино, да се поръча такси или да се платят битовите сметки.
В перспектива главната движеща сила в отрасъла ще станат иновационните форми на реклама и напредъка на брандовете, отбелязват анализаторите от компанията.
App Anie е международна платформа за анализ на данни за мобилни приложения. Нейният главен офис е в Сан Франциско.