Instagram добави нови функции, с които позволява на потребителите си да разменят лични съобщения и да участват в групови дискусии. Решението е част от усилията на услугата за споделяне на снимки да се справи с нарастващата конкуренция от страна на Snapchat, предава Ройтерс.
Обновлението на Instagram, която има повече от 300 млн. потребители, е най-новият ход на приложението в разрастващата се битка за по-младата аудитория, която е пристрастена към изпращането на съобщения, както и със Snapchat, която е особено популярна и има 100 млн. потребители, като броят им не спира да расте.
Новите функции означават, че потребителите на Instagram могат да споделят снимки директно с някой от приятелите си или с група от хора и да получат в отговор текст или снимка. Instagram се надява, че това ще накара потребителите да използват по-дълго нейното приложение и уебсайта ѝ.
Младите потребители на мобилни устройства се интересуват все повече от възможностите да си комуникират чрез съобщения с приятелите си и да провеждат онлайн разговори, вместо просто да разглеждат онлайн съдържание. Близо 40% от всички коментари в Instagram публикациите включват чужди акаунти, посочва от платформата, което предполага, че много от потребителите искат да свържат въпросното съдържание с даден човек и да започнат дискусия с него.
Ходът идва само няколко седмици след като Instagram позволи в платформата ѝ да се публикуват не само квадратни снимки и видеа, което е разглеждано като начин да се конкурира по-добре със Snapchat.
Последната, известна заради това, че снимките, изпратени с нея, изчезват няколко секунди след като са видени, вече предлага различни формати за снимки и видео. По-рано тази година Snapchat разви услугата си, така че потребителите да могат да си разменят и текстови съобщения.
Много социални мрежи и приложения добавят опцията за изпращането на съобщения в опит да задържат потребителите си.
Facebook, която притежава Instagram, превърна своята услуга Messenger в напълно отделно приложение по-рано тази година. Сега добавя и виртуалния асистент M, който ще изпълнява задачи, възложени от потребителите, като пазаруване например.