Facebook навлиза в сферата на личните асистенти. В публикация в социалната мрежа нейният вицепрезидент по продуктите, свързани с комуникацията, Дейвид Маркъс, разкри, че фирмата тества M - личен дигитален асистент в Messenger. Все още не е ясно кога услугата ще бъде пусната официално, пише VentureBeat.
С този ход Facebook се присъединява към все по-големия брой компании, които се насочват към личните асистенти. Въпреки това Маркъс заяви, че това, което Facebook прави, няма да прилича на продуктите, разработвани от останалите.
“За разлика от другите услуги на пазара, M наистина може да изпълнява задачи от ваше име. Тя може да купува книги, да пазарува подаръци, които да изпраща до любимите ви хора, да резервира места в ресторанти, да организира пътувания, срещи и много други”.
Маркъс разкрива малко подробности за технологията, но е ясно, че потребителите ще могат да поръчват цветя например, както и да разберат кои са най-добрите места за пешеходен туризъм и други.
Технологията вероятно ще ползва информация от социалната мрежа - харесвания, местоположение, отбелязвания. Освен това ще може да използва Facebook Search, която според Марк Зукърбърг извършва 1,5 млрд. търсения дневно.
“Днес започваме да тестваме нова услуга, наречена M. М е личен асистент вътре в Messenger, който изпълнява задачи и намира информация от ваше име. Тя е задвижвана от изкуствен интелект, който е обучен и контролиран от хората”, посочва в публикацията си Маркъс. По думите му това е вълнуваща стъпка за компанията, а услугата ще даде възможност на потребителите да отделят повече време за нещата, които смятат за наистина важни в живота си.
Възможно е плащанията в рамките на Messenger да бъдат разширени и да се случват не само между потребителите, а да позволят заплащането на стоки и услуги през приложението.