IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Високите инвестиции на Facebook изяждат печалбата

Броят на месечно активните потребители обаче продължава да расте и се покачва с 13% до 1,49 млрд. души

09:46 | 30.07.15 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	1,49 млрд. са вече потребителите на Facebook, които влизат в социалната мрежа поне веднъж месечно. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

1,49 млрд. са вече потребителите на Facebook, които влизат в социалната мрежа поне веднъж месечно. Снимка: Ройтерс

Facebook отчете значителен спад на печалбата си през второто фискално тримесечие. Нетната печалба в периода между април и юни спада с 9% спрямо година по-рано до 719 млн. долара (653 млн. евро), както съобщи компанията след края на борсовата сесия. По този начин нетната печалба на компанията от Силициевата долина възлиза на 25 цента на акция, в сравнение със 791 млн. долара, или 30 цента на акция година по-рано. Ако се изключат специалните ефекти, печалбата възлиза на 50 цента на акция, докато анализатори очакваха тя да е в размер на 47 цента на акция.

Причина за спада е преди всичко силното нарастване на разходите с 82% до 2,8 млрд. долара, предава Bloomberg.

Още през април компанията заяви, че разходите ѝ през тази година ще скочат с до 65%, защото концернът инвестира в центрове за данни, нови служители и други дългосрочни инициативи, като проекти за виртуална реалност или за дрони, задвижвани от соларни клетки. Освен това Facebook насърчава рекламите на мобилни устройства, като таблети и смартфони и разработва предложения като услугата за кратки съобщения WhatsApp или за обработка на снимки Instagram. 

Същевременно обаче броят на месечно активните потребители продължава да расте и се покачва с 13% до 1,49 млрд. спрямо 1,44 млрд. души през първото тримесечие. Около 65% от тях са в социалната мрежа всеки ден – колкото и през предишната година.

Тенденцията за мобилна употреба продължава. 844 млн. абонати всеки ден ползват социалната мрежа от смартфони или таблети – с 29 на сто повече спрямо миналата година. Само рекламните приходи – най-важният рекламен източник за  Facebook, се покачват с 43% на годишна база до 3,8 млрд. долара. Около 76 на сто от тях са осъществени на мобилни устройства. 

Общите приходи на Facebook през второто тримесечие скачат с 39% до 4,04 млрд. долара от 2,91 млрд. долара година по-рано. Анализатори от Wall Street очакваха приходи от 3,99 млрд. долара, показва анкета на S&P Capital IQ.

„Това беше силно тримесечие за нашата общност“, коментира главният изпълнителен директор и основател на компанията Марк Зукърбърг. По думите му цифрите са най-актуалното доказателство за това, че силни и ликвидни марки плащат все повече за реклама в социалната мрежа. 

По време на конферентния разговор с инвеститорите Зукърбърг поясни, че компанията ще печели от по-новите си бизнеси, като Messenger и WhatsApp, по начина, по който го прави с потока новини във Facebook – внимателно. „Така че ви молим за малко търпение, за да направим това по правилния начин“, добави той.

В следборсовата търговия акциите се обезцениха с около 3 на сто, но анализатори твърдят, че това е просто корекция заради силния ръст в последните дни. За последната година цената на акциите се покачи с около 31%.

За сравнение – Twitter има зад себе си две тримесечия с разочароващи резултати и се бори от миналата година за осъществим план за привличане на нови потребители, макар и съществуващите потребители да посещават услугата по-често от всякога. Социалната мрежа Yelp, която дава онлайн оценки и препоръки за местния бизнес, също се опитва да намери нов бизнес модел, тъй като традиционната реклама спада, а мобилните потребители търсят подобна информация в други сайтове като Google.

И двете компании предупредиха инвеститорите си във вторник, че  идват трудни времена. Акциите на Twitter се сринаха с над 14 процента в сряда, а тези на Yelp – с 25 на сто. Това бе второ поредно тримесечие, в което цените на акциите на двете компании падат рязко след оповестяването на резултатите им.

LinkedIn, друга добре позната социална медия, която разочарова Wall Street преди три месеца, ще оповести своите тримесечни резултати по-късно в четвъртък.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:29 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още