От известно време Google+ умира бавно, но краят на социалната мрежа най-сетне настъпва. Google забива последния пирон в ковчега на своята амбиция да превърне Google+ в реален конкурент на Facebook, Twitter и други водещи социални мрежи, пише Wall Street Journal.
Брад Хоровиц, който пое управлението на Google+ по-рано тази година, заяви в понеделник, че вече няма да е необходимо потребителите да имат профил в социалната мрежа, за да получат достъп до другите услуги на компанията.
Google пусна Google+ преди четири години, с идеята да създаде голяма социална мрежа с милиард и повече потребители, които да публикуват снимки и съдържание, както и да поддържат връзка с приятелите, семейството и колегите си.
Компанията искаше това да бъде платформата, която обединява модела за споделяне на Google, обяснява Хоровиц.
Сред най-неприятните и дразнещи изисквания на компанията беше потребителят на има акаунт и профил в Google+, за да може да използва много други услуги на Google. Най-яркият пример за това се появи в края на 2013 г., когато Google наложи изискването и на зрителите в YouTube, които публикуват коментари в сайта за видео споделяне от години преди появата на социалната мрежа.
В крайна сметка YouTube стана едно от първите места, от които Google оттегли това изискване, сочи блогът на компанията. YouTube заяви на потребителите, че те повече не се нуждаят от акаунт в социалната мрежа, за да качват видеа, да създават канали или да коментират.
Бившият ръководител на Google+ Вик Гундотра заяви в края на 2013 г., че платформата има 300 млн. активни потребители, въпреки че винаги е стоял въпросът колко точно от тези хора са наистина активни. По това време Facebook се радваше на повече от 1 млрд. активни потребители месечно, а в момента има повече от 1,4 млрд.
Хоровиц обясни, че Google+ ще се фокусира върху свързването на хората около конкретни интереси. По думите му неговият екип сега се нарича SPS, което идва от „Streams, Photos and Sharing”.
Google Photos, услугата за съхранение на снимки и видео, която беше пусната по-рано тази година, позволява на потребителите да споделят каквото поискат, без да им е необходим профил в Google+.
Други неща, които хората често споделят в социалните мрежи, като локацията си, са прехвърлени в други приложения на Google, обявиха от компанията.