IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Фалшивите акаунти продължават да бъдат проблем за Instagram

Ново проучване показва, че около 8 на сто от акаунтите в социалната мрежа всъщност са ботове

20:50 | 01.07.15 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Миналия декември Instagram обяви, че е изтрила милиони фалшиви акаунти в опит да предостави по-точни данни на експертите по маркетинг. Сега италиански специалисти в сферата на сигурността твърдят, че около 8 на сто от акаунтите в Instagram са управлявани от компютърно генерирани ботове, пише Wall Street Journal.

Експертите оценяват вероятността един акаунт да бъде фалшив по това колко често публикува съдържание в услугата, която е собственост на Facebook, както и по броя на акаунтите, следвани от последователите му.

Различаването на ботовете и реалните потребители е постоянен проблем за социалните мрежи. Фалшивите потребители често са създавани, за да помогнат на някои потребители да изглеждат по-популярни или да промотират даден продукт. Но спамът може да досади на потребители и да ги накара да се откажат от платформата.

Facebook твърди, че фалшивите акаунти представлява по-малко от 2% от нейните 1,4 млрд. потребители, които са отваряли профилите си поне веднъж месечно през 2014 г.

“Когато създадеш спам бот, можеш да правиш много неща: да продаваш стоки, да следваш някого, да коментираш, да спамиш чрез популярен хаштаг”, коментира Андреа Стропа, един от авторите на проучването.

Instagram отказва да коментира конкретния брой на ботовете. Услугата твърди, че има повече от 300 млн. активни потребители месечно. По думите ѝ тя непрестанно следи потребителската активност, за да се пази от фалшиви профили.

Проучването се появи близо седем месеца след като Instagram проведе масова чистка на фалшиви профили. Този ход ѝ помогна да убеди рекламодателите, че показателите за ангажираност на потребителите са реални, така че подсили своите рекламни възможности.

Проучването проследява дейността на 10,2 млн. Instagram акаунта в рамките на едномесечен период. Те са избрани на случаен принцип сред последователите на популярни профили в социалната мрежа, включително тези на поп звездите Тейлър Суифт и Джъстин Бийбър, на списание National Geographic и на марката Victoria’s Secret.

Екипът, занимаващ се с проучването, е изразходвал около 100 долара, за да купи 20 хил. фалшифи акаунта и да проучи тяхната дейност, твърди Стропа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:08 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още