IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо Twitter има сериозни проблеми

През 2014 г. компанията похарчи 700 млн. долара за развойна дейност и над 600 млн. долара за маркетинг, а в замяна спечели 47 млн. нови абонати

17:32 | 12.06.15 г. 2
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимката на&nbsp;Янис Кръмс. <em>Снимка: Twitter</em></p>

Снимката на Янис Кръмс. Снимка: Twitter

През 2009 г. една снимка обиколи света – треперещи хора се тъпчат по крилата на самолет в река Хъдсън в Ню Йорк. Интернет предприемачът Янис Кръмс от Флорида публикува нещо, което се превръща в една от най-популярните граждански журналистически изяви в историята. А това е именно снимка на полет 1549 на US Airways в момента, в който се врязва в река Хъдсън до Ню Йорк. Кръмс публикува и следното текстово съобщение: „Има самолет в Хъдсън. Намирам се на ферибота, който отива да прибере хората. Истинска лудница“. Той изпраща туита си до своите тогава 170 последователи в услугата за кратки съобщения Twitter. След това тя се разпространи като горски пожар.

На този ден всички разпознават силата на Twitter като платформа за горещи новини. Оттогава услугата се превърна в неразделна част от медиите. Дали става дума за протестите в Египет или за атентата на маратона в Бостън – Twitter бе бърз, макар и невинаги надежден източник на информация. Фирми и известни личности също откриха услугата за съобщения като къса директна линия до своите клиенти и фенове.

Има обаче един сериозен проблем – всичко това само по себе си не носи пари. А внезапно оттеглилият се главен изпълнителен директор Дик Костоло не успя да открие за своите почти пет години начело на компанията задоволително решение за бизнес модела. Основателите първоначално дълго време се отказваха да пускат реклама, така че да не се подплашат потребителите. В края на краищата се появи и рекламата - под формата на платени туитове, които например компании могат да се инфилтрират в потока от съобщения за потребителите, припомня в свой анализ Die Welt.

Twitter отбелязва, че ръстът наистина не е толкова лош - 436 млн. долара приходи от продажби през първото тримесечие представляват скок от 74 процента на годишна база. Но фондовият пазар измерва Twitter спрямо доста по-големия конкурент Facebook. А той сякаш играе в различна лига: 1,44 милиарда потребители, приходи от продажби в размер на 3,54 милиарда долара, печалба от 512 милиона долара. Twitter обаче с почти 300 млн. потребители отчита загуба от 150 млн. долара.

Принципно Wall Street не би наказал дадена компания само за това, че е на загуба, ако пазарът залага на бъдещ висок растеж. Но за Twitter това е доста спорно. През миналата година компанията похарчи почти 700 млн. долара за развойна дейност и над 600 млн. долара за маркетинг. И какво спечели в замяна - 47 млн. нови абонати, което представлява увеличение от 18 на сто. А данните за броя на потребителите са важни за Twitter, защото по-голямата аудитория прави мрежата по-привлекателна за рекламодателите.

Последната стратегия на Дик Костоло бе да обърне внимание на онези интернет потребители, които не са абонати на Twitter, но все пак влизат в досег с туитовете. Той се опита да спечели много клиенти покрай Световното първенство по футбол през миналата година, но опитът се увенча с неуспех. Освен това Twitter експериментира с бутони за покупки, чрез които дадени артикули могат да се купуват директно през новината. Но досега и това носи малък успех. 

Дори и дългогодишни инвеститори вече губят търпение. Така например през миналата седмица интернет инвеститорът Крис Сака, дългогодишен активен приятел на Twitter, се обяви в отворено писмо за мащабни промени. Според него компанията трябва да обърне внимание на потребителите, които не следят постоянно услугата и така вероятно пропускат интересни новини. За тази цел Сака предлага въвеждането на канали за отделни теми, в които туитовете няма да се подреждат по хронологичен ред, както досега. Дали новите мениджъри ще се вслушат в съвета му, ще разберем след време.   

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:44 | 12.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
FNM
преди 9 години
Ами има проблеми защото е леко безсмислен и ***...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 6
Атанасио
преди 9 години
Следващата икономическа криза: нов дот-ком балон, срив на еврото или задлъжнялост до живот? - http://***.capital.bg/biznes/finansi/2015/06/09/2549118_sledvashtata_ikonomicheska_kriza_nov_dot-kom_balon/Следващата икономическа криза: колапс в петролната индустрия, сриване на фондовия пазар или дълговете на Китай? - http://***.capital.bg/biznes/finansi/2015/06/03/2545745_sledvashtata_ikonomicheska_kriza_kolaps_v_petrolnata/Аз съм ги обобщил нещата като 3 планетарни катастрофи и съм обяснил подробно - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още