В Китай Facebook е забранен, но компанията увеличава усилията си да печели позиции в страната, пише Wall Street Journal.
Фирмата наема служители в Хонконг и вече има втори местен партньор, чрез който се опитва да достигне до рекламодателите. Освен това стартира специална кампания, за да привлече повече китайски компании, с които да работи, въпреки че потребителите нямат достъп до социалната мрежа в страната.
Целта е китайските компании да се възползват от възможността да достигнат до 1,39-те млрд. активни потребители на Facebook отвъд границите на азиатската страна.
Други фирми, чиито услуги са блокирани в Китай, също увеличават конкуренцията помежду си в континенталната част на страната. Google, която измести част от услугите си от Китай преди пет години заради проблеми, свързани с цензурата, пусна китайски канал за разработчици в YouTube миналия месец, а наскоро отвори и своя магазин Google Play за китайските създатели на мобилни приложения.
Този месец Twitter пък отваря първия си офис в Хонконг с надеждата да започне да печели повече от рекламния бизнес в страната.
От своя страна, Facebook търси повече клиенти като Youzu Interactive Co., шанхайски създател на онлайн игри. Youzu твърди, че броят на регистрираните дневни играчи на нейната популярна игра „League of Angels” е нараснал повече от два пъти, след като тя е похарчила по-голямата част от своя бюджет за реклама от 10 млн. юана (1,6 млн. долара) за кампания в социалната мрежа.
„Половината ни играчи идват от Facebook”, твърди Ли Уанкин, мениджър на Youzou, който се занимава с международната реклама. „Facebook е нашият най-важен инструмент в момента“.
Всичко това се случва в момент, в който Facebook увеличава усилията си да влезе в Китай. Пекин обаче забрани нея, Twitter и други чуждестранни социални мрежи.
И все пак експертите смятат, че Facebook има шанс да се представи добре, ако Пекин някога промени решението си. Китай разполага със собствени изключително популярни социални мрежи, но потребителите показват апетит и към други.
Същевременно съоснователят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг се опитва да наложи позициите си в Китай. През октомври той говори на приличен мандарин пред китайска публика в университет в Пекин. Освен това се срещна с шефовете на местни технологични гиганти като Джак Ма от Alibaba Group и Лей Джун, главния изпълнителен директор на китайския производител на смартфони Xiaomi. През декември той показа на местния интернет регулатор, който му беше на гости в централата на Facebook, че държи книгата на президента на Китай Си Дзинпин на бюрото си.
Не е ясно дали тези усилия се оценяват от Пекин. През последните месеци китайските власти затегнаха хватката си върху киберпространството и подновиха усилията си да принудят интернет потребителите да се откажат от своята анонимност. Властите не са отговорили на искането за коментар по случая.
преди 9 години Успех, надеждите умират последни, но китайците са корави, едва ли ще се поддадат на американския натиск :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар