Alibaba Group Holding инвестира в Snapchat чрез сделка, която оценява приложението за изпращане на снимки на 15 млрд. долара. Случващото е поредният знак за увеличаващите се пазарни стойности на старт-ъп компаниите в Силициевата долина, пише Wall Street Journal.
Китайският гигант в онлайн търговията инвестира 200 млн. долара в Snapchat, твърдят двама източници, запознати със случая.
Оценяването отбелязва значителен ръст спрямо предишни инвестиции. Snapchat набра средства от най-малко два инвеститора – Yahoo и фирмата за рисков капитал Kleiner Perkins. В рамките на този кръг на финансиране стойността на Snapchat достигна 10 млрд. долара миналата година. Сред другите ѝ инвеститори са Benchmark, General Catalyst Partners, Institutional Venture Partners, Lightspeed Venture Partners, Coatue Management и DST Global.
През юли Wall Street Journal писа, че Alibaba е започнала преговори със Snapchat. Според един от източниците, запознати със скорошната инвестиция, интересът на Alibaba е отслабнал с времето, но наскоро отново се е възродил.
Snapchat привлича доста вниманието на инвеститорите, отчасти заради краткотрайния характер на съобщенията, които могат да бъдат изпращани чрез мобилното ѝ приложение. То предлага възможност за изпращане на текст и снимка, които изчезват след определен период от време. Snapchat стана един от старт-ъпите с най-висока пазарна оценка според WSJ. Според източниците на изданието приложението има повече от 100 млн. потребители.
Главният изпълнителен директор Евън Шпигел има за цел да превърне безплатното приложение в печеливш бизнес. Компанията започна да генерира първите си приходи през последните месеци, след като стартира продажбата на реклами, а сред клиентите ѝ се нареждат Samsung Electronics и Universal Pictures. Шпигел се позовава на успеха на азиатските технологични гиганти в изграждането на големи фирми, създаващи мобилни приложения за изпращане на съобщения, твърдейки, че те го вдъхновяват.
За Alibaba инвестицията е поредното вложение в старт-ъпи от Силициевата долина и в социалните мрежи. Сред инвестициите на китайската компания в САЩ се нареждат тези в TangoMe, Quixey и Lyft. Миналата година Alibaba увеличи своя дял в китайската социална мрежа Weibo и инвестира в собственото си чат приложение Laiwang.