Предлагането на безплатни основни интернет услуги може да помогне на мобилните оператори да развият бизнеса си значително по-бързо на развиващите се пазари, заяви основателят на Facebook Марк Зукърбърг по време на Mobile World Congress в Барселона.
Основателят на една от най-популярните социални мрежи в света разкри, че инициативата Internet.org, създадена от Facebook с цел осигуряването на достъп до интернет в целия свят, всъщност “работи”. Като част от кампанията Зукърбърг заяви, че иска да повиши информираността на хората по отношение на интернет и възможностите, които мрежата предлага.
Единият начин това да се случи според него е мобилните оператори да започнат да предлагат няколко безплатни услуги. Според основателя на Facebook щом веднъж се докоснат до интернет, потребителите ще са по-склонни да плащат, за да получат достъп до мобилни данни.
Приложението Internet.org беше пуснато в шест държави в света. Стартът беше даден в средата на 2014 г. в Замбия, а кампанията предлага безплатен интернет достъп до основни услуги, включително до Facebook.
Марио Заноти, старши вицепрезидент по операциите в мобилния оператор Millicom, парнтьор на инициативата, заяви, че има 30% увеличение в броя на потребителите, когато новите услуги са пуснати за пръв път в Парагвай. По думите му това е довело до увеличаване и на броя потребителите, които си плащат за мобилни интернет услуги.
След старта на Internet.org в Танзания е отчетено 10% увеличение в продажбите на смартфони.
Повече новини от Mobile World Congress можете да прочетете тук.