Ръстът на броя на потребителите на Twitter намалява през четвъртото тримесечие, оставайки болезнена тема за компанията, въпреки че приходите ѝ растат, пише The Wall Street Journal.
Социалната мрежа обяви, че има 4 млн. нови потребители в периода. Увеличението в броя им с 1,4% спрямо предходното тримесечие е най-малкото в историята на компанията, която за първи път падна под ръста на потребители на Facebook. Последната има около пет пъти повече потребители кат цяло.
И все пак инвеститорите изпратиха цената на акциите на Twitter с 9% нагоре до 45 долара след търговията, тъй като мениджърите на Twitter заявиха, че смятат, че проблемът с растежа не е тенденция. Книжата на компанията поевтиняха с 15 на сто от обявяването на предишните финансови резултати на компанията.
Главният изпълнителен директор Дик Костло заяви, че резултатите за първото тримесечие би трябвало да покажат подобряване на растежа на компанията, който видяхме в първите три месеца на 2014 г.
Twitter впечатли инвеститорите с ръста на приходите си, който се е удвоил през последните няколко тримесечия. През четвъртото тримесечие приходите на компанията са се увеличили почти двойно до 479 млн. долара, надминавайки очакванията.
За 2015 г. Twitter очаква ръстът на приходите да се забави до около 65%, в съответствие с прогнозите на анализаторите.
През последните няколко седмици компанията насочва вниманието си към възможностите на потребителите да качват и споделят 30-секундни видеоклипове в социалната мрежа. Освен това започна да тества нова опция, която ще съкрати процеса на регистрация на новите потребители и автоматично ще генерира фийд със съдържание на базата на това от какво се интересуват техните приятели.
Twitter се надява, че тези промени ще улеснят новите потребители и ще доведат до увеличение в броя им, включително ще помогнат на регистрираните вече потребители да получават по-голяма стойност от услугата и ще стоят в социалната мрежа по-дълго време.
Костоло заяви, че данните за януари 2015 г. показват, че тенденцията за растеж на потребителите вече започва да набира сили, което ще постави социалната мрежа в позиция, подобна на тази от миналата година. Тогава компанията обяви, че за първото тримесечие има 14 млн. нови потребители.
Фирмата обяви, че около половин милиард души посещават услугата ѝ всеки месец, но не влизат в системата ѝ.
Увеличението в приходите пък се дължи на рекламния бизнес на компанията. Twitter заяви, че новите рекламни формати са довели до скока в приходите, които достигнаха 432 млн. долара.
Компанията все още не е печеливша обаче. През четвъртото тримесечие загубата на Twitter се е понижила от 511,5 млн. долара до 125,4 млн. долара, спрямо тримесечието, когато проведе първичното си публично предлагане.
Акциите на социалната мрежа затвориха сесията на Wall Street в четвъртък с покачване от 1,33% до 41,26 долара за брой.