Американската социална мрежа за професионални контакти LinkedIn оповести силен ръст на приходите през четвъртото тримесечие на 2014 г., след като компанията продължава със своята експанзия в международен мащаб, пише MarketWatch.
За периода от октомври до декември социалната мрежа спечели 3 млн. долара, или 2 цента на акция, което е по-малко от положителния финансов резултат в размер на 3,8 млн. долара, или 3 цента на акция, реализиран година по-рано. Изключвайки еднократните ефекти, печалбата на една акция възлиза на 61 цента при 39 цента преди година.
През тримесечието приходите от продажби скачат с 44% до 643,4 млн. долара. За текущата 2015 г. LinkedIn предвижда печалба от 2,95 долара на акция при приходи между 2,93 млрд. и 2,95 млрд. долара. Само за първото тримесечие компанията прогнозира печалба на една акция в размер на 53 цента при приходи между 600 млн. и 605 млн. долара.
Анализаторите ще очакват печалба от 55 цента на акция при приходи за 645,7 млн. долара през периода януари-март 2015 г. и печалба от 2,73 долара при приходи за 2,94 млрд. долара за текущата година.
САЩ формират 60% от приходите, или 388 млн. долара, а международните пазари допринасят за останалите 40%. Преди година делът на приходите от чужбина бе 39% при 61% на вътрешния пазар.
Отделно приходите от бизнеса на компанията от наемане на персонал Talent Solutions нараснаха с 41% до 369,3 млн. долара, като съставляват 57% от приходите на мрежата.
LinkedIn, която този месец стартира локална версия на китайски, съобщи, че почти е удвоила броя на потребителите си в азиатската страна до над 8 млн. души. Близо 70% от потребителите й са извън САЩ.
В следборсовата търговия на Wall Street акциите на професионалната мрежа поскъпнаха с 6% до 252,49 долара. За една година цената на акциите на базираната в Маунтин Вю, Калифорния, компания, която стана публична през 2011 г. и предложи акциите си по 45 долара за брой, нараства със 7%. От борсовия й дебют стойността им се е утроила.