През ноември ръководството на Twitter прекара близо осем часа, обяснявайки на анализаторите от Wall Street как планира да насърчи растежа на броя на потребителите с различни подобрения след тежка първа година като публична компания, пише Wall Street Journal.
В четвъртък от Twitter трябва да обявят първия финансов отчет, свързан с тези усилия. Инвеститорите отново ще се съсредоточат върху данните на Twitter, което ще постави главния изпълнителен директор Дик Костоло под още по-голямо напрежение, защото той ще трябва да докаже, че компанията е в добри ръце след серия от промени във висшия мениджмънт и неясни стратегически съобщения.
Цената на акциите на Twitter отчете спад с 16 на сто от пускането на отчета за третото тримесечие, който показа, че темпът на растеж на месечните активни потребители се е свил, след като преди това набра скорост.
Анализаторите намалиха прогнозата за очакванията си за четвъртото тримесечие, като средната им оценка е за 2,8% ръст на потребителите до 292 млн., което би означавало най-слабия ръст за тримесечие в историята на компанията, посочва компанията за проучвания Everscore ISI.
Печеленето на пари не е проблем за Twitter. Почти всяко тримесечие компанията удвоява приходите си, които идват предимно от продажби на реклами. Според Thomson Reuters консенсусната прогноза на анализаторите е за 453,1 млн. долара приходи за последните три месеца на 2014 г., което е повече от отчетените 424,7 млн. долара, отчетени година по-рано.
Но притесненията за забавянето на темпа на растеж на Twitter може да я поставят в уязвима позиция през следващите три до пет години.
Twitter се опитва да промени начина, по който Wall Street мисли за нея. От Wall Street искат данни за по-широката аудитория – тези, които посещават социалната мрежа, но не се регистрират в нея и онези, които разглеждат съдържание в нея.
В навечерието на обявяването на финансовия си отчет Twitter обяви, че планира да започне да продава реклами извън собствената си платформа. За целта тя сключи сделки с приложението за новини Flipboard и с интернет портала Yahoo Japan.
Това е голяма новина, тъй като показва, че Twitter няма да разчита само на основните си потребители, за да печели пари. Акциите на фирмата поскъпнаха с 6,3% до 39,79 долара, след като тя обяви намеренията си във вторник.
Същевременно Twitter сключи сделка с Google, така че съобщенията от социалната мрежа да станат по-достъпни в търсачката, пише Bloomberg.
През първата половина на годината туитовете ще станат видими в резултатите от търсенето в Google, благодарение на факта, че уеб компанията получава достъп до потока от данни, генериран в Twitter.
Споразумението подчертава усилията на Костоло да направи туитовете видими и за хората, които не са потребители на платформата и по този начин да се генерират повече приходи от реклама, благодарение на по-голямата си аудитория. Това ще помогне на компанията да се справи с проблема със забавянето на ръста на броя потребители.
Експерти от Twitter и Google вече работят по споразумението, твърдят източници, запознати със случая, които са пожелали да останат анонимни. Двете компании сключиха подобна сделка за периода 2009-2011 г. Бившият главен финансов директор на Twitter Али Роугани беше против подновяването на договора, тъй като смяташе, че това ще помогне за запазването на по-голям контрол върху съдържанието на социалната мрежа.