Компаниите трябва да виждат и да се възползват от различните възможности за маркетинг в социалните мрежи, заяви британският медиен експерт Алън Стивънс по време на обучението за медиен имидж, репутация и управление на кризи “Да разлем кучетата”, което се проведе в София.
По думите му понякога очевидните примери носят най-голяма полза на фирмите. Като пример за това експертът посочи как Fiat си прави реклама на нетрадиционно място. Автомобил на компанията е заснет от камерите на Google Street View пред централата на Volkswagen в Швеция. Така всеки, търсещ сградата, попада не на кола на Volkswagen, а на нейния конкурент.
„Това е възможността да използваш момента, за да рекламираш бранда си по креативен начин, защото много хора запомнят подобни неща“, коментира Стивънс.
Според него другият инструмент, който компаниите трябва да използват, за да привличат потребителите на социалните мрежи, е създаването на истории. Така дубайският хотел Бурж ал-Араб се прочува, обявявайки се за седемзвезден, въпреки че по международните стандарти максимумът предполага пет звезди.
„Създава се история, която обикаля света. Историите носят повече ползи на компаниите“, твърди британецът.
Стивънс съветва бизнеса да бъде различен в социалните мрежи и да се опитва да създава общности.
„Ако създадете общност около вашия бизнес, не се нуждаете от маркетинг. Има теория, че ако има 20 души, които безрезервно вярват в компанията ви, те ще кажат на достатъчно други хора за нея, че да не се нуждаете от маркетинг“, допълни Стивънс.
Той е категоричен, че компаниите трябва да се възползват от всяка една ситуация, за да градят желания от тях образ пред клиентите.
Като основна грешка Стивънс посочва използването на трагедии за реклама в социалните мрежи. Понякога дадени послания и съобщения в платформи като Facebook и Twitter са крайно неподходящи, тъй като могат да засегнат теми, свързани със скоро случили се неприятни събития. За целта предварителното насрочване на публикации трябва да бъде извършвано много внимателно, посочи експертът.
Според него е ключово кой ще се грижи за публикуваното съдържание в социалните мрежи, а фирмите трябва да заложат на експерти, които разбират от естеството на тази работа, защото тя изисква непрестанна комуникация с много хора.
Стивънс твърди, че най-важното е компанията да не забравя, че става дума за социална мрежа и посланията, които отправя, трябва да отговарят адекватно на онлайн средата.