WhatsApp, едно от най-известните приложения за изпращане на съобщения, продължава да набира популярност.
Компанията, чието приложение е използвано от хората от цял свят, за да си общуват, без да плащат такси, твърди, че месечните ѝ потребители са станали 700 млн. За сравнение - през август броят им беше 600 млн., пише CNet.
Потребителите изпращат по 30 млрд. съобщения на ден, пише главният изпълнителен директор на WhatsApp Ян Коум в публикация във Facebook.
Това прави WhatsApp една от най-големите социални мрежи – по-голяма от Twitter, която има 284 млн. потребители, или от Instagram, която достигна 300 млн. потребители миналия месец.
Facebook, която притежава Instagram и WhatsApp, пък остава най-голямата социална мрежа с 1,3 млрд. потребители месечно.
"Благодарни сме, че толкова много хора използват WhatsApp, за да поддържат връзка с приятелите си, семейството си, колегите си в работата и съучениците си“, пише Коум.
Тези данни могат да помогнат на Facebook да успокои страховете на инвеститорите относно стратегията за придобиванията, свързана с купуването на приложението за 19 млрд. долара. Това е една от най-големите сделки в историята на Силициевата долина.
Говорителят на WhatsApp отказва да разкрие каква част от потребителите си плащат и дали нейният растеж оправдава очакванията на Facebook.
Последната започна да усеща натиск от страна на инвеститорите, които отказват да приемат, че дългият списък на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг с придобити компании и услуги, няма да бъде печеливш докато потребителите не достигнат 1 млрд.
"За петгодишен период се сдобихме с няколко и услуги, които според нас са на път да достигнат 1 млрд. души: WhatsApp и Instagram са сред тях“, заяви Зукърбърг. По думите му след достигането на тази бройка, тези компании ще станат значими сами по себе си.
В публикацията си Коум обещава компанията да продължи да подобрява WhatsApp. В края на миналата година приложението добави криптиране на съобщенията, изпратени от милионите потребители на устройства с операционна система Android.