Цената на акциите на Facebook изкачи исторически връх по време на търговията на Нюйоркската фондова борса снощи. Социалната мрежа приключва година, през която съумя да увеличи мобилната реклама и разшири маркетинговите инициативи чрез приложения и видеа, пише Bloomberg.
Книжата на Facebook затвориха при цена от 81,45 долара за брой след дневен ръст от 1,97%. Това е най-високата цена за акция на компанията от нейното първично публично предлагане (IPO) през май 2012 г. От началото на годината акциите на Facebook са увеличили с 49% стойността си.
За сравнение – възвръщаемостта на широкия индекс Standard & Poor’s 500 за този период е 12%. От IPO-то до днес акциите на Facebook почти удвоиха стойността си. Пазарната капитализация на социалната мрежа възлиза на 227,8 млрд. долара.
Тази година социалната мрежа постигна забележителен напредък в областта на мобилната реклама - бизнес, който процъфтява, първоначално заемайки незначителна част от приходите от реклама по време на първичното публично предлагане. Придобиването на Instagram през 2012 г. за 1 млрд. долара започна да се изплаща.
Анализаторът в Citigroup Марк Мей изчисли, че приложението за споделяне на снимки струва 35 млрд. долара. Оценката му се базира на по-бързия от очакваното ръст на потребителите и по-големите приходи от реклама. Оценката поставя Instagram наравно с American Airlines Group Inc. и Kraft Foods Group Inc., които притежават пазарна капитализация в размер на 36,5 млрд. и 37,9 млрд. долара, съответно.
Измина близо година откакто Instagram започна да предлага реклама. Приложението вече има 300 млн. активни потребители месечно, с което задмина Twitter, чиито потребители към октомври са 284 млн.
Очакванията на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, са, че през четвъртото тримесечие приходите от продажби на Facebook ще скочат с 46% до 3,78 млрд. долара. През третото тримесечие мобилните реклами заеха дял от 66% от общите рекламни продажби при 62% през второто и 59% през първото.
EMarketer прогнозира, че през 2014 г. Facebook ще завладее 8% от глобалния рекламен пазар, оценяван на 140,7 млрд. долара при дял от 5,8% през 2013 г.