Наскоро онлайн гигантът Facebook обяви, че променя условията си за ползване от 1 януари 2015 г. Повечето клиенти дори няма да ги прочетат, а други публикуват съобщения, позоваващи се на различни конвенции за собствеността на собствените им снимки и статуси.
Освен някои потребители, британската Комисия за наука и технологии изнесе доклад, в който заявява, че условията на социалните мрежи като Facebook и Twitter са прекалено дълги и сложни. В доклада се заявява, че те трябва да направят по-ясно на потребителите си с какво се съгласяват, предава BBC.
Британските депутати смятат, че потребителите може да не са наясно колко от техните данни могат да бъдат използвани от свързани сайтове и апликации.
Всеки нормален човек би се затруднил от дългите условия за ползване, смятат депутатите. Комитетът заявява, че четенето на подобни документи се сравнява от някои с „годеж със Шекспир“.
Също така смятат, че тези документи са написани, за да бъдат използвани в съдилища в САЩ. Целта им е да предпазят компаниите в случай на повдигнато дело, а не да предадат информация.
Тоя заяви, че това „предизвиква сериозни притеснения за степента, до която тикването на кутийката „Съгласявам се с условията“ може да се използва като доказателство за информирано съгласие, ставайки дума за различните начини, по които информацията се използва от уеб сайтове и апликации“.
Докладът призовава правителствата да наложат стандарти за условията за ползване. Компаниите ще могат да се присъединят, обещавайки да обяснят как ще ползват личните данни по ясен, разбираем и лесен начин.
Наскоро Facebook обяви, че променя правилата си. Компанията твърди, че те са по-разбираеми и по-лесни за четене. Представители на корпорацията заявиха, че са се „вслушали в хора, които поискаха да им обясним по-добре как събираме и използваме информацията“.
Междувременно Twitter изясни своята употреба на данни в блог пост. Компанията обясни, че събира данни за апликациите, ползвани от клиентите на техните телефони, за да „достави персонализирано съдържание, което може да ви заинтересува“. Това включва платените туитове от рекламодатели. Twitter обясниха как потребителите могат да изключат това от събираните данни.