Facebook работи тайно по нов уебсайт, наречен „Facebook at Work”, който ще помогне на социалната мрежа с над 1 млрд. абоната да се превърне в директен конкурент на Google, Microsoft и LinkedIn, пише Financial Times.
Компанията разработва нов продукт, предназначен да позволи на потребителите да разговарят със своите колеги, да се свързват с професионални контакти и да си сътрудничат по работата с документи. По този начин Facebook At Work застава лице в лице с продукти като Google Drive и Micorosoft Office, твърдят източници, запознати с въпроса.
Новият уебсайт ще прилича на Facebook – ще има нюзфийд и групи, но ще позволява на потребителите да запазят снимките от ваканциите, политическите възгледи и забавни видеоклипове за личния си профил, който да бъде отделен от професионалния.
От Facebook отказват да коментират темата.
Служителите на компанията отдавна използват сайта в ежедневната си работа, а разширяването на платформата и за други фирми се обсъжда на национално ниво от известно време.
Проектът стартира на шега преди половин година и в момента се тества от редица компании преди официалното му пускане. Някои от инженерите, разработващи Facebook at Work, са базирани в Лондон.
Новият продукт на Facebook може да отнеме от пазарния дял на LinkedIn, която има 90 млн. активни потребители месечно. LinkedIn се превърна в доминираща онлайн бизнес мрежа, но Facebook at Work ще се изправи срещу нея, както и срещу електронната поща, чата и услугата за съхранение на данни на Google. Сред конкурентите ѝ попадат и имейл услугата на Microsoft, корпоративната социална мрежа Yammer и Office.
За да се превърне в неразделна част от живота в офиса, Facebook трябва да спечели доверието на компаниите и организациите, които ще очакват да могат да провеждат конфиденциални разговори и да споделят важна информация на сайта, която не бива да попада в ръцете на конкурентите. Много компании се притесняват за спада в производителността, свързана с това, че голяма част от служителите прекарват работното си време, проверявайки личните си съобщения и следейки клюките в интернет.
Facebook, която от малък сайт за студенти се превърна в социална мрежа с 1,35 млрд. потребители, има мисията да свърже всички, да разбере света и да изгради икономика на знанието.