Instagram продължава да е най-популярната социална мрежа сред младите, докато Facebook и Twitter губят потребители сред тийнейджърите през есента, пише TheStreet.
76% от 7,2 хил. анкетирани младежи казват, че използват Instagram, сочи проучването на инвестиционната банка Piper Jaffray – Fall 2014 Teen Survey. През пролетта 69% от запитаните са отговорили, че ползват Instagram, която е собственост на Facebook.
От своя страна Facebook и Twitter значително губят популярност сред младите през есента. Само 45% от тях казват, че използват Facebook, спрямо 72% няколко месеца по-рано. Twitter пък е използван от 59% от анкетираните.
Проучването подкрепя тезата, че младежите напускат основната и най-рентабилна платформа на Facebook. Социалната мрежа, която наскоро приключи купуването на мобилната услуга за съобщения WhatsApp, обаче изглежда държи здраво в орбитата си бъдещите поколения, благодарение на агресивната си стратегия за разширяване чрез придобивания.
Facebook купи Instagram през 2012 г. за 1 млрд. долара, докато Instagram беше все още сравнително малка. Днес социалната мрежа има 200 млн. активни потребители и е в състояние да донесе между 200 и 400 млн. долара приходи през първата си пълна година, продавайки реклами, изчислява Piper Jaffray. Освен това 38% от анкетираните младежи посочват Instagram като предпочитано средство за комуникация с търговците на дребно.
„Тенденцията младите да напускат Facebook не е нещо ново и ние очакваме тя да се запази, но силното представяне на Instagram и евентуалното такова на WhatsApp показват силния усет на Facebook към бъдещите сензации“, коментира главният анализатор в Piper Jaffray Рене Мюнстер.