Пазарната капитализация на Facebook надхвърли 200 млрд. долара и постави компанията сред най-големите корпорации в света, тъй като инвеститорите в компанията залагат на това, че компанията ще се възползва от бъдещето на мобилната реклама, пише Bloomberg.
Цената на акциите на Facebook се увеличи с 0,8 на сто до 77,89 долара за брой в понеделник на борсата в Ню Йорк, оценявайки компанията на 201,6 млрд. долара, сочат данни, събрани от Bloomberg. Това я превръща в 22-рата най-голяма компания в света.
От 23-и юли тази година цената на акциите на Facebook се е повишила с 9,3%, в сравнение с 0,7-процентното увеличение на индекса Standard & Poor's 500, след като Facebook отчете 61% увеличение в продажбите за второто фискално тримесечие, които достигнаха 2,91 млрд. долара. Мобилните реклами представляват 62% от приходите от реклами на компанията, в сравнение с 59% в предходния период.
Поскъпването на акциите на компанията днес е далеч от първичното публично предлагане на Facebook през май 2012 г., когато липсата на приходи от мобилна реклама доведе до спад в цените на акциите. Главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг, който е 13-ият най-богат човек в света според Bloomberg Billionaires Index, превърна рекламите на смартфони и таблети в основен бизнес на Facebook и изгради тази основа с мобилна мрежа, която разпространява рекламите на компанията в интернет и на безжични устройства.
"Последното оживление произтича от обявяването на скорошните финансови резултати на компанията, когато тя отчете по-голямо търсене и данните за мобилните си реклами“, твърди Джефри Сика, президент на Sica Wealth Management.
Тласък на представянето на Facebook през последното тримесечие дават марки и търговци, които плащат по-големи суми, за да получат по-качествени реклами, твърди главният финансов директор Дейвид Уенър. Средната цена за реклама се увеличава повече от двойно през последната година, въпреки че рекламните импресии отбелязват спад с 25% през същия период.
5,8% от приходите от дигитална реклама в света за 2013 г. принадлежат на Facebook. Компанията отбелязва увеличение по този показател спрямо резултатите от 2012 г. - 4,1%, според Emarketer Inc. Разходите за дигитална реклама в света се увеличават с 14,8% до 120 млрд. долара през 2013 г., а през тази се очаква да достигнат 140 млрд. долара.
За да се възползва от тези тенденции, Facebook изгражда цял арсенал от рекламни услуги. Освен че пусна видео реклами, за да се конкурира за телевизионните бюджети, и създаде мрежа за разпространение на реклами в приложения на други разработчици, Facebook тази година реши да придобие LiveRail, стартираща компания, която ще ѝ помогне да прави видео реклами, насочени отвъд социалната мрежа.
Миналия месец Facebook представи инструмент, който позволява на рекламодателите да знаят кога рекламата е видяна за първи път и кога тя е довела до покупка. Това се случва чрез проследяване на действията на потребителите между техните електронни устройства. Тези услуги обаче предизвикват множество критики от страна на защитниците на личната информация, което представлява потенциална пречка пред растежа на компанията.
Тъй като броят на американците, които се присъединяват към социалната мрежа, намалява, Facebook насочва поглед извън Северна Америка, за да се сдобие с нови потребители.
Тези в Северна Америка се увеличават със 7% до 152 млн. души през юни спрямо година по-рано, докато броят на потребителите от Азия нараства с 26% до 228 млн. души, сочат данни на компанията. В понеделник Facebook обяви, че има 100 млн. активни потребители месечно в Африка, а повече от 80% от тях използват социалната мрежа през мобилните си устройства.